• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Glömde säga: Idun, lycka till idag!

• EMND

Och jag tänkte så här BP: Du kanske reagerar inte alls på progesteron utan du mår illa av det ökade halten av HcG eller som krusbär sa, östrogenet i kroppen. Det kan förklara att du faktiskt inte mådde illa av progisarna förut.

Idun, grattis! Gud, så skönt!

MTA hoppas på ett bra VUL i morgon. JAg håller båda tummar och tår för. Och börjar lära dansa VUL dans. Förresten var är vår dansande a80? Det dansas för lite här i tråden nuförtiden

Krusbär, lika till min stickmatta. Jag la mig på en sådan för ca 3 veckor sedan och det var inte bekvämt...

Tack Snozie för beskrivningen av tutt-läge och BP för "kräk" syndromet.

• EMND

...igår kom det ännu ett symptom: var i behov att kissa typ varann timme. Vaknade kissnödig nu kl 2 efter att har somnat med illamående och huvudvärk och tänkte: nu kan det bli bara plus, men icke: testade minus igen!
    vad fasan ska jag reagera så starkt på progesteron! Nu var det iofs bara 3 timmar sedan jag kissade sist men ändå, 14-15 dagar efter ÄL borde man väl kunna se något litet plus? Kunde inte sova i natt. Fattar inte varför ska det gå så svårt nu när jag blev så lätt gravid förut?! Kan det vara trombyl som stör iaf? Minns att jag läste att några av er har upplevt att det gick svårare med T eller?

• EMND

MTA, javisst, det var morgonurin men när jag såg på klockan insåg jag att det var 3-3,5 timmar sedan jag hade kissat efter att jag hade först sömnat i soffan. Visst ska jag testa på fredag igen men det känns att mensen kämpar på att komma. KMår fatilst bättre av att känna kroppen reagera så nu när det ändå blev minus. Jag blir tokig på biverkningrna.

Bettan och Limas, beklagar era mf men på er frågan hur går man vidare, svaret er tillsammans med oss! Ni är inte ensamma om det som har hänt er. Vi alla här har gått igenom det, man överlever på något sätt och hoppas, hoppas, hoppas fortfarande. Jag har svårt att tro att det här drabbar bara 1 % par när hela FL handlar om tusentals männiksor som lider av fertilitetsproblem inte minst vi i detta forum.

• EMND

MTA skönt att du är låter ganska nöjd med undersökningen. Vi forsätter dansa om 2 v igen!

• EMND

Mw: jag är så ledsen för din skull, finner inte ord, fan så orättvist . Hur mår du, hur känns det? Hoppas det går skonsammare än förra gången. Tänker på dig och skickar massa med kramar.

• EMND

O vilken j...a otursdagen! MTA jag fattar ingenting!???? Plussar du fortfarnde? Vad är det för mardrömmar denna dag?

• EMND

O nej Bling! Ledsen för er bådas skull. Ni är med i mina tankar. Ta hand om varandra och er själva.

• EMND

tänker på er som hade otursdag igår men även på er som simmar lugnt i störmen.

Själv har jag testat imorse igen-minus tjock som bara den! Det är Äl+16 idag och jag bestämde mig för att sluta med behandlingen så jag tog ingen T eller Prog eller innohep MEN nu när jag pratade med I-L på Lucina, tyckte hon att jag ska fortsätta tom måndagen.
    Alla mina symptom har försvunnit och i stället har jag mensvärk på G. Två sista gånger har jag fått tjocka plus på dag 28 efter sista mensen. Hur som idag är dag 29 fom sista mensen. Jag vill inte skjuta upp mensen, och jag är så trött på att må så gravid av progesteron att jag inte står ut med att känna mig gravid men testa minus hela tiden.
    Tar jag för stor risk?

• EMND

MAT det är väldigt sällan att man får livmodercancer innan klimakteriet. Och HcG i blodet skulle påvisa det då. Har du testat med sticka igen? Är det plus så skulle jag be om ett nytt serum-HcG. Proverna kan förväxlas faktiskt.

Tack alla för goda råd. Ska kanske ta prog. ändå!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8