• EMND

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Laban ja, jag har lämnat ett blodprov idag, och fick svar (frågade på labbet) att värde var under 1. Får se vad doktorn säger i morgon/övermorgon. Hur som jag ska testa med en av hennes stickor i morgon bara för att visa henne respekt men sluta ska jag med prog.

Hur snabbt gick det för er andra när ni väl försökt igen?

Det tog sig på första försöket förra gången. Vi har alltid skämtat att jag blir gravid bara min man tittar på mig, men nu blir jag orolig, (ah som att det är svårt för mig att bli orolig ).

Härligt Iske. Smitta av

Krusbär: hur blev det sedan, hade du ÄL i tid, blev du gravid fort efter, tog du progesteron nästa cykel igen?

Diorlover kan du inte testa med ett gravtest eller ÄL test?

• EMND

krusbär: alltså det tog sig på första försöket efter mf? ni väntade inte en mens? vilket var "första och seriösa försöket"?

• EMND

Cia kan det vara så att det var svårare för dig att bli gravid med trombyl?

Finesssan jag läste just ett av dina inlägg från maj 2007 då du undrade om trombylens verkan på ÄL respektive infästning. Du åt 2T, hur länge tog det för dig att bli gravid?

• EMND

Jaså Krusbär, det gick inte för er på det första och seriösa försöket!

Laban, Krusbär, mw då satsar vi denna månad.

• EMND

Cia, på behandlinslista står det att du hade 150 mg T

Krusbär, på behandlinslista står det att du använde pergotime. Gör du det fortfarande? Jag har funderat att ta det med men vågar inte. Jag fick det från en gyn i St efter 2:a mf för att stärka ÄL men vågade inte använda pga. cystor.

Jag är förvirrad igen vad gäller behandlingen. Min Dr H tycker ff att jag ska ta Innohep fom ÄL (ingen T innan +). Igår fick jag lov att ta 1 T (jag vågade inte erkänna att jag tog 2 tom ÄL). Hon verkar vara engagerad och jag vill kunna lita på henne men just att min behandling avviker från de flesta av er och att det inte är som dr B sagt (2T till +, 1T därefter) gör mig förvirrad.

Heparin och T är bästa kombination vad jag har läst och jag trivs bättre med Innohep än T.

Vem ska man lyssna på i den här djungeln? Hade jag varit i St hade jag lyssnat på Dr B. men här har jag dr H (som samråder med dr M).

Min man och jag diskuterade långt i natt och kom till att det är nog bra att kompromissa och följa dr H. 1T bakomliggande, innohep redan från äl. Hu skulle ni göra?

• EMND

Grattsi Ginko!
    Grattis Mizz Turko, det låter bra med beby tröja. Förresten vad tar du för behandling?

Mw jag funderar också att ringa drB och få en uträckning men man får väl åka upp till honom då?

• EMND

MTA - det låter lovande, håller tummarna för dig.

Poppy, hoppas det går fint för dig med

Bp och för dig bp

Mw hoppas du har fått svar att det inte är några bakterie kvar.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8