• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Fina magar tjejer!

Babblar och Lycka: Härligt! Vad skönt att allt var fint med era småttisar!

DND: Tack snälla för peppet. ;-p Ang cykeldag 3 proverna tror jag oxå det är okej att ta proverna imorrn. Bara man har koll på att det är dag 4, så utgår man från det vid tolkningen tänker jag. Ang prolaktinet så var riktlinjerna jag fick att det ska tas dag 19-21 i cykeln. Provet ska tas på förmiddan och minst två timmar efter måltid, och det stämmer man ska inte vara stessad, alltså kroppen ska itne "vara uppe i varv". Om du är det be att få ligga och vila en halvtimme på provcentralen innan provet tas (om du har möjlighet ).

Franka: Javisst är 8+4 vecka 9! Läkaren kanske bara slarvat eller tänkt fel?

Ego: Fick svar på hcg idag. Det var 7,5. Troligen inget utomkveds när det var så lågt. Skönt!

• mammawannabe

DND: Nej det var inget av proverna du ska ta som ska vara på fastande mage vad jag vet iaf. Det var koagulationsproverna som enl den nitiska sköterskan jag råkade på skulle tas fastande.

• mammawannabe

Hej Poppy! Åh vad bra att det kändes bra med kuratorn! .

Håller med, otroligt bra resultat för studien. Klart ni ska komma till Lkpg Poppy och Bling! då kan vi ha trådträffar titt som tätt!

För egen del är jag lite osäker på om heparin räcker för mig efter det här MF. Jag tog ju F från plus denna gång. Får se vad Dr B säger på fredag.

MizzT: Jobbigt med dina värden . Hoppas att det blir ordning på dom med Blutsaft.

• mammawannabe

Jo absolut, visst kan jag fråga Krus! Tror iof att fler frågat tidigare men att han då iaf inte haft ngn att rekommendera, men det kan ju ha ändrats.

• mammawannabe

Krus: Nej, inget ursäktande behövs vännen, ös på bara så kanske det kan hålla den värsta oron i schack. Bra bra att du ringt och fått en tid. Tycker absolut att du ska propsa på att få ta hcg. Stå på dig om det!

• mammawannabe

GRATTIS Mikes! Håller med, shit vilken grej att det efter mens och allt dyker upp ett plus. Alla tummar för att du kommer i en grupp med "bra" behandling nu. Heja heja!!

Krus: Tänker på dig!  Ang tappen så har jag tyvärr noll koll.

Babblar: Förstår din oro att sluta med F.

Bling: Ja det kan man ju kalla biverkningar som heter duga ang flickor om man tagit kortison , men kan det verkligen stämma??

Poppy: När det gäller taktik. Frågan "vad finns det för risker (eller negativa aspekter) med....." har funkat för mig. När jag ville få min ord gyn att gå med på att istället för att få F först från tickande hjärta få det redan från plus. Hon sa nej att ge mig från plus när jag ställde frågan, då ställde jag motfrågan "vad finns...." det enda hon kom på var ökad kostnad och att hennes kollegor kanske skulle tycka hon "var ute i gråzonen för beprövad behandling". När jag svarade att inget av de argument hon sa kändes relevanta för mig suckade hon och började räkna ut hur många sprutor hon skulle skriva ut. Hade noga funderat ut vilket mål jag ville uppnå innan mötet och var samlad och lugn under samtalet(i alla fall som jag upplevde det själv ).

Finesssan: Ja, jag fortsatte ta en T när jag började med F vid plus fast Dr B sagt att jag skulle sluta med T när jag började med F. Men, ska erkännas att jag inte tog 2 T hela tiden innan plus Oskyldig. Nu tänker jag att det kanske var det som gjorde att det sket sig. Nästa gång blir det inget velande, då blir det 2 T. Ska också kolla om Dr B tycker det är läge för kortison nu för mig.

Det är det där med flick-biverkningarna då... men jag själv var tydligen superluden när jag föddes med ett hårfäste som slutade vid ögonbrynen typ och jag ser nog ganska kvinnlig ut idag och är inte lång (163cm) men självklart väldigt snabbtänkt och min mamma hade inte tagit kortison.

• mammawannabe

Finesssan: En fråga, läste i din tidigare blogg, fattade jag det rätt att du kollade blödningstendens varje dag när du börjat med F? Kollade du det själv?

• mammawannabe

Finesssan: Tack för svaret, jag snurrade säkert till det , varannan vecka låter ju rimligare, då slipper jag ställa (ytterligare) en kockofråga till Dr B imorrn. Då kommer vi köra på samma behandling nästa gång då. . Sen är ditt bara ditt trollspösvingande som behövs sen är saken kirrad!

Bling: Usch vad tungt för dig och din man, verkar vara en intensiv behandling han får. Många många kramar!

• mammawannabe

Hej grrrls! Jädrans vad det skrivits på sistone!

Sitter här efter en hektiskt helg med huvudvärk från hell. Tror det är hormoner som spökar. Kroppen håller troligen på med konststycket att göra sig av med det sista i blödningsväg efter Mf samtidigt som det är ÄL på gång enligt Dr B. Besöket på Lucina i fredags resulterade i att jag fått Prednisolon utskrivet. Dosen är på 10 mg per dag och ska tas som underliggande behandling hela cykeln. Ska fortsätta med T men bara 1 per dag, i övrigt är det samma behandling som förut som gäller, Fragmin 5000IE från plus och prog-vaggisar efter ÄL.

Ni som också tar/tagit Prednisolon, Franka, Lilleskuttan, fler? Har ni också tagit 10 mg? Har ni upplevt några biverkningar som ni tror beror på kortisonet? Dr B menade att det inte är några direkta biverkningar vid så låg dos förrutom ev att man blir mer hungrig?!

Mamarazzi: Vill bara instämma i övrigas reaktion på ditt läkarbesök, ,am tror inte det är sant, hur dåligt får det va?? Bra att du går vidare på annat håll!

DND: Ditt FSH var ju superbra för vår ålder! Hur har det gått med dina symtom, verkar det vara förkylning eller kan det ha varit Levaxin-relaterat tror du?

Idun: Tufft med otäck dröm hoppas den släppt taget och att allt är bra med dig. Håller med, Ps ! love you tyckte jag oxå var bra och snyftig.

Kajo: Skit med ögat och skit med adresstrul, helt flängt!

Linan: Åh, vad härligt att du kan få ta igen dig lite nu innan bäbis kommer, och hänga massor här i tråden!

Lilleskuttan: Vad kul att ni verkar fått en bra titt tillslut på busbäbisen!

Angående immunologiska faktorer så har jag ju tydligen lyckats med sköldkörteln helt på egen hand, min mamma har Crohns och Vitiligo finns på pappas sida.

Har säkert glömt något......

Kram på er alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8