• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej vänner!

Det gick inte bra idag. Mitt 4:e MF konstaterat i v5+3. Det enda som syntes på VUL var en mycket förtjockad slemhinna och något som skulle kunna vara en kollapsad hinnsäck.

Bara att sluta med F, T och prog och invänta blödningen.....

Gråter

• mammawannabe

TUSEN TACK alla för all omtanke!  

DND: Det känns mest tomt, är lite sådär nollställd mentalt och allt går i slow motion.

Har ju inte vågat tro riktigt på den här graviditeten, så fallet kanske inte blir riktigt så hårt *hoppas* och om det smäller till framöver får jag bryta ihop och sen komma igen. Kommer inte ge upp bäbis-tanken riktigt än.

MTA: Åh vilket skit . Inte vår dag idag.

Välkomna Bettan och Limas!

Lycka till imorrn Iske!

• mammawannabe

Ursäkta långt egoinlägg:

Vet inte vad jag ska tro tjejer! Alltså Gyn var mkt definitiv om att det är ett MF och hon har en supermodell på sin ultraljudsapparat. Men det togs inget hcg och jag kom mig inte för att fråga om det, huvudet blev helt tomt efter beskedet i gynstolen, fast jag hade försökt stålsätta mig. Varför tog inte gyn hcg på eget initiativ??

Jag ska försöka nå Lucina idag och höra vad dom tycker. Ett pytte hopp har tänts igen, för att kanske (och kanske borde) försvinna ganska snart.

Klantade mig kanske big time igår. Jag tar progg vid 11-tiden både fm och kväll men efter beskedet igår morse hos gyn tog jag inte fm-proggen (tänkte att det är ju lika bra att låta blödningen komma igång så snabbt som möjligt). Tänk om allt faktiskt var okej igår men att jag själv sabbade det genom progdip . Efter att chocken lagts sig lite tog jag ändå kvällsproggen (och idag)  men det blev ju nästan 24 timmar emellan igår. Kan en sån progdipp göra att det skiter sig? Var det inte nån som sa att de små liven är jättekänsliga för just det?

Bling: Usch vilket otroligt jobbigt besked. Tänker på er båda. Många kramar!

MizzT: Här är mailadressen till Lucina: lucina.ivf@stockholm.mail.telia.com

Iske: Grattis till lyckad titt på bäbisen. Det behövs lite goda nyheter idag!

• mammawannabe

Ännu mer ego från mig, ska ge mig snart men det här måste jag få ur mig.

Har precis pratat med I-L och S på Lucina. Dom var INTE nöjda med hur mitt gynbesök hade sköts. Enl dom kan allt mycket väl vara okej och att det inte alls är säkert att ngt går att se på vul v5+3, precis som flera här sagt. Dom ifrågasatte också varför inte hcg hade tagits innan "domen" gavs. (gyn sa ju oxå till mig att sluta med F och T och gav mig Cytotectabletter att ta om en vecka om inte blödningen hade satt igång)

Det finns också ganska stor risk att det kan ha gått fel pga av att det blev en progdip när jag inte tog två igår. Enl I-L är det superkänsligt när man väl börjat med prog, kroppen vänjer sig vid att få extra och graviditeten klarar inte att det blir för ojämn tillförsel. Ett tips till er andra som tar prog att inte sluta förrän man vet 100%, så att ni inte gör samma misstag som jag gjorde .

Jag ska fortsätta med all medicinering som vanligt till nästa fredag då vi har tid hos Lucina. Fick oxå en liten blödning igår så jag ska vila tills den förhoppningsvis slutar. Idag kommer det lite brunrött men det är inga mängder.

MTA: Här är en till som nojjat en hel del om X och cancer. Nu får vi verkligen tro och hoppas att vi inte har ngt av det. Kram på dig!

Hoppas på mer "känna bäbis rörelse" till babblar, MizzT och Idun! .

• mammawannabe

Idun: Nej, jag skulle ta det så lugnt som möjligt och inte flänga omkring och inte oroa mig. Yea right!

• mammawannabe

DND: Skit med minus igen. Håller med, orkar du tycker jag du ska fortsätta till måndag. Kram!

Tack MizzT! Japp ska hålla mig lugn. Skulle egentligen jobbat i helgen men ska ringa och säga att det inte blir så.

• mammawannabe
    Svar på #2408
    Idun 78 skrev 2008-12-04 15:21:14 följande:
    MWB, Lycka till!
    Va, tror du inte jag kommer lyckas vara cool?
  • mammawannabe

Grattis grattis Franka! Vad härligt!

Har blödningen slutat helt nu? Ska du börja jobba nu igen eller?

• mammawannabe

Just det Franka, det slutade för ett tag sen. Skönt!!

Blä för dessa läkare med tvärsäkra åsikter!

• mammawannabe

Gokvällens!

Ang favvoämnet proggar , håller med dig Krus, det borde inte vara så känsligt att en missad prog är avgörande om man inte har en konstaterad underproduktion. Det jag tänker är om det kan vara extra känsligt just för man har börjat tillföra extra prog och om den egna produktionen sjunker då och att det därför blir viktigt med tillförsel hela tiden utan dipp. Gissar bara....

Lycka: Hur går det med värken? Låter jobbigt! Hoppas någon av mammorna el långt gångna gravida har någon idé vad det kan vara.

MTA: Tråkigt besked , men bra att du fick några svar och att du förhoppningsvis kan släppa några orostankar.

Förstår att det var skönt med promenad Franka

DND: Impad av ditt uträknande av hcgmängd. Tummarna för att du får ett plus imorrn. En dag mer eller mindre kanske inte spelar någon roll, gör som du känner är bäst.

Ego: Har ringt till KK idag och fick en tid för att mäta hcg på måndag. Första gången jag går till KK, fick ett mkt trevligt bemötande på tel , har inte lust att träffa min ord gyn just Kom fram till att jag vill ändå veta tidigare än om en vecka hur läget är. Känns så onödigt att ta progg en hel vecka till om det ändå inte behövs. Är det någon som har koll på om det finns några risker på lång sikt med att ta prog? Annars har det varit soffläge hela dan här. Blödningen fortsätter men har inte tilltagit.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8