• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Gokväll!

Krus: Passar på att gratta massor till plusset här också!

Idun: Världen är bra liten, hoppas du kommer trivas med din nya BM och vad bra att hon lyssnade och tog din oro på allvar.

Mikes: Skit att det bara var skensymtom, förstår att du testade. Nu får Finesssans sticka upp till bevis nästa gång!

Ginkgo: Grattis grattis till fint VUL! Tummen .

Jag råkade sticka i nåt igår när jag tog sprutan, så att det blev som blodbristning i ytliga kärl på magen, sådär som tunna åderbrock kan se ut, rött i färgen, idag mer blått. Igår kväll sa jag till mannen, hoppas att det här försvinner och visade magen. Han svarar "ja bara du kommer ut och rör på dig igen så"......

• mammawannabe
    Svar på #2474
    mammawannabe skrev 2008-12-06 21:16:07 följande:
    Den hängde helt klart i luften krus!
     Linan var det ju, inte krus!
  • mammawannabe

Idun: Här är en till med en massa förbjudna tankar, du är inte ensam. Håller med om det där att det är så svårt att veta vad som funkar och inte. Vissa saker som man tror ska va skitjobbiga kan visa sig gå bra och det kan ibland bli skitjobbigt utan att man är beredd.

DND: SKit att det inte verkar ta sig . Jaaaa, skit i alla måsten, hälsa mannen det. julen kan ju va värsta tortyren. Mitt tips är Rom, det var ju knappt några gravida el barn där när vi var där i höstas. Tänk vad mysigt med julstämning, ngn fin julmässa, massa god mat och dryck du kan frossa i som ickegravid och inte minst att vila upp dig lite. Sen nästa jul kan du fira med din vännina och hennes barn och din bäbis.

Linan: Nu är det verkligen slutspurt för dig, hur mår du, är kroppen snäll mot dig?

Krus: Jag tyckte mig känna att jag fick som mensvärk av proggen.

• mammawannabe

Hej trådisar! Tack för alla tankar!

Nu är det definitivt, jag är inte gravid längre. VUL gjordes igen och det fanns ingenting i livmodern förutom slemhinna på ca 8-9 mm. Nu när jag är i v 6+1 finns det ingen tveksamhet om att det gått fel, det borde funntis ngt där. Det togs oxå ett hcg för att få en indikation på om det är ett vanligt tidigt tidigt mf eller om det är ett utomkveds. Läkaren skulle ha ringt under eftermiddan men har inte gjort det, så gissar att det blir imorrn jag får besked på hcg.

Känns ändå skönt att ha fått slutgiltigt besked. Bye bye proggar och sprutor för den här gången.

Kommentrar lite inlägg senare.

• mammawannabe

Linan: Härligt att kroppen har varit snäll mot dig under graviditeten, det är du värd! Vi missfallare borde per automatik få supersmidiga grav efter allt vi gått igenom innan.

DND: Ang Rom, vi bodde på ett Best Western hotell i samma område som centralstationen (termini). Hotellet var okej men området var inte så mysigt tycker jag. Jag skulle nog försöka få ett hotell i någon av de mysigare stadsdelarna, som t ex Trastevere. Tänker att det borde kunna gå att få bra pris under julhelgen, det kan ju knappast vara en så busy helg för hotellen. Kanske kan gå att boka ngt sent och få ett bra pris om man har is i magen, t ex via http://www.hotels.se/.

Lycka: Skönt att värken verkar försvunnit för tillfället. Massor av lycka till på UL imorrn. Hur har det gått, ska du försöka få till en urinodling?

Iske: Grattis till utbildningen!  Hoppas det går att lösa med avbrott för mammaledighet.

Vinkar till HoppetKärleken!

Kul att se dig igen Kajolajo, men så trist med ännu ett MF .

MTA: Ojoj vad kul och spännande med adoptionen och att bo där så länge.

Idun: Det känns ganska okej ändå. Nu hoppas jag innerligt att det inte blir nåt strul med komplikationer i efterhand så att det inte tar över 7 månader som förra gången innan vi kan försöka igen.

Kram alla!

• mammawannabe
    Svar på #2545
    Idun 78 skrev 2008-12-08 21:22:56 följande:
    Mwb, Nej vi får hoppas på tur i oturen, och att du snart har ÄL igen!
    Ja, helst imorrn!
  • mammawannabe

Idun: Hur är läget med dig då vännen? Har jobbiga känslan efter kompisens gravbesked lagt sig ngt? Och hur mår magen?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8