• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

DND: hur går det, fortfarande en massa känningar? du har väl testdag imorgon?

håller tummar och tår för dig.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko
    Svar på #2246
    Självklart kan man få värre symtom ena dagen och vara symtomfri andra dagen. Håll humöret uppe, du ska gå hela vägen denna gång.

Du kanske ska få en gräddfils-grav denna gång? Vore inte det skööönt.
  • Mizz Turko
    Svar på #2249
    Så önskade jag också i början, och tro mig denna gång har jag fått världens illamående och kräkningar, så man ska ändå vara försiktig med sina önskningar .

Fast jag är ändå glad att jag haft mina "symtom" då de har kunnat trösta mig någorlunda.

Men allt är säkert bra. Du är ju ganska tidig väl i grav och de flesta symtom brukar ju inte komma förrän runt v 8, är det så för dig också?
  • Mizz Turko
    Svar på #2252
    Jag hoppas att du får ditt pluss, det låter ju  verkligen som värsta grav-symtomen, men vi vet ju alla att det är lätt att bli skengravid också, men jag har svårt att placera dina symtom pga proggisarna.

Själv fick jag aldrig sådana symtom med proggisarna förutom musen som tog skada i form av rodnad och klåda etc.

Då håller vi tummarna till 7 dec, det är ju inte så långt dit nu.
  • Mizz Turko
    Svar på #2257
    Att du åter får finnar låter väl som ändå helt positivt

(d ligger nog en  hos dig)
  • Mizz Turko

BP: Proggen är väl orsaken till illamåendet i början av grav, men i senare delen så långt som du är beror nog på bebben. Jag mår ju fortfarande illa och har blivt värre efter v 10. men förhoppningsvis försvinner den snart.

• Mizz Turko
    Svar på #2280
    Jag har blivit rekommenderad att i de första grav-månaderna avstå helt från massage, akupunktur etc och det borde väl gälla spikmatta då också (även om jag inte testat det).

Detta brukar de visst ge råd till alla som har flera mf i bagaget.
  • Mizz Turko
    Svar på #2286
    fast se det som ett bra tecken, dock om illamåendet går att hålla i styr också
  • Mizz Turko

MTA
    Lycka till imorgon.

Jag kan säga att jag denna grav har helt och har haft helt andra symtom än vid mina andra grav, som slutat i ma. Så det är nog ett gott tecken faktiskt att du har andra symtom.

V 6 är det ju fortfarande svårt att se något för de flesta, men jag hoppas att  ni kan skymta till en prick med tickande hjärta.

Gå in på mina VUL bilder, jag har ett fr 6+1 och även om det var ovanligt att skymta något, så var min ganska stor och tickande hjärtat slog som bara den.

Hör av dig så fort du varit där imorgon.

• Mizz Turko

MWB: Kan det inte vara att du kanske är tidigare i din grav och inte alls 5+3 och därför tror läkarna att det är mf? Tycker inte att du ska ge upp än, kräv vul om 2 v igen.

MTA: Hur mycket låg hcg på? Jag har ju tagit hcg ganska frekvent denna grav, så jag kan hjälpa dig. Du kanske inte är så långt gången som v 5, som du tror och just därför syns inte hcg:et än. Eller kan det vara att dina grav-hormoner fr förra grav inte hade gått ut helt och hållet när du plussade? Fundersam

så här ser hcg intervallet
    Referensintervall (IE/L):
    Ej gravida <5
    Graviditetsvecka:
    5: 100 - 5 000
    6: 1 500 - 53 000
    7: 24 000 - 120 000
    8: 36 000 - 170 000
    9: 41 000 - 200 000

Bling: Beklagar sjukdomen. Hoppas att han tillfrisknar snabbt.

Lite kanske glada nyheter: Har börjat känna fostret tror jag, har känt brusande känsla nedom naveln sen 1 v tillbaka men sen 2 dagar tillbaka har den varit konstant. Är i v 15+1 idag och många säger att det är för tidigt, att det inte kan vara fostret, men vad fasiken är det då i så fall?

Måste även fråga; har någon av er mailadressen till dr B, kommer inte in på deras hemsida, är den nerlagd?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8