• Mizz Turko

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Svar på #2117
    Trodde att du också gick hos Dr B som vi andra gjort. Han arbetar ju på Lucina kliniken som läggs ner om några veckor.

Men du kanske kan få tips av honom om vilka mediciner du bör "kräva" av din läkare.

Du kan väl alltid ringa och fråga åtminstone.

Teletid ons-tors 14-16 08-219975

Hoppas det går bättre denna gång. Har de förresten gjort någon obduktion eller utredning på fostret, vet du det?
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Mizz Turko

Ännu ett UL igår, dock denna gång hos Lucina.

Blev lite chockad tyvärr när jag återigen får göra VUL och inte UL. Jag var ju 14+0 igår, så hade förberett mig på att öppna magen bara. Lite snopen blev jag.

Dock så var allt bra, så det är ju ändå viktigast.

Har även fått lämna en massa prover för att få bukt med min järnbrist, som blir värre och värre och BM bara har ignorerat detta.

så jag får svar imorgon och ska därefter maila dr B och se vad han har att komma med. Troligtvis ska han byta ut Järnmedicinen + öka på den, samt öka på Folsyran och lägga till extra B12 vitaminer.

rUL om 1 månad. Jippie.

• Mizz Turko
    Svar på #2162

Nej inte med staven,  men med samma apparat. han behöver bara byta till UL i apparaten.
    Det viktigaste är ju ändå att allt var ok.

• Mizz Turko
    Svar på #2179
    11 dagar efter ÄL, så brukar jag få mina grav-symtom. Så du kanske känner av dina grav-symtom.

Jag har alltid kunnat testa runt CD 11-12 och fått + också.

Lycka till.
  • Mizz Turko
    Svar på #2184

oops

jag menar RD i ditt/mitt fall, dvs ruvardag. Alltså dagar efter ev ÄL/insemination.

Men om du är 11 dagar efter ÄL, så borde du börja känna symtom. När har du tidigare fått dina symtom?

• Mizz Turko
    Svar på #2188
    Ja, självklart kan man det. För stickorna känner ju grav-hormonerna från en viss mängd, men din kropp speciellt om du är känslig, så kan man känna redan från start.

Jag brukar känna i kroppen innan jag får + på stickan, eftersom jag i varje graviditet blir överstimulerad och börjar samla på mig vätska i buken.

Inget är omöjligt.

Ska du testa under helgen?
  • Mizz Turko
    Svar på #2204
    Jag är i v15 och ska ta min sista imorgon.

dr B rådde mig från början att jag skulle ta till minst v 13-14, så efter de veckorna har jag sakta börjat med uttrappning.
  • Mizz Turko

DND

Det är inte som sagt alla som testar pluss innan BIM. så ditt BIM kommer nog på tisdag eller onsdag.

hOppas du har laddat upp med massa teststickor.

Njut av helgen, för det är som sagt för tidigt för de flesta att testa än.

• Mizz Turko
    Svar på #2225
    Nej, han frågade inget om proggen, eftersom jag hade haft telekontakt med honom i v 8+ någon gång och sa det till mig då.

Så jag tog det som 13-14 hela veckor och sen uttrappning. Så ikväll är det sista proggen, äntligen ska "musen" bli fri sen.
  • Mizz Turko
    Svar på #2238

Men på de flesta sidor jag har läst så har inte moderkakan tagit över helt och hållet i v 12, utan det mesta bara.

Nåja, igår tog jag min sista och det var skönt att äntligen slippa ett delmoment (tar ju så många andra mediciner).

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8