Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
Tack F! Ja just det behandlingstråden, tänkte inte på den, kollar där oxå!
Tack F! Ja just det behandlingstråden, tänkte inte på den, kollar där oxå!
Finesssan: Anledningen till att jag funderar på dosen är att jag tror att vi har ganska lika diagnos. TNF-alfa på 7.5 och förhöjd Faktor VIII, fast jag har iof inget på von Willebrand. Men ändå, det är ju ganska stor skillnad om du från plus tog 12500IE och jag tar 5000IE.
Har mailat Lucina och frågat om Fragmindosen. Hoppas de kollar mailen innan onsdag annars får jag väl ge mig till tåls tills dess.
babblar: Jätteskönt att du mår bättre, nu har du superkoll på din vanliga temp .
Ang Fragminet så har Dr B inte nämnt hur länge jag ska ta det, inte vad jag kommer ihåg iaf . Måste ta och kolla upp det framöver.
Franka: YES! . Vilket underbart besked! Bra att du blev sjukskriven tycker jag även om det är segt såklart. Det förstår man ju om inte annat när man följer Finnjonna.
Ska fundera ut om jag kommer på något bra på nätet el dyl som du skulle kunna sysselsätte dig med. Återkommer om det! Vila på nu!
Ego: Säger bara det, Lucinakliniken for ever ! Har redan fått svar från Sven, kanske inte det jag hade hoppats på men ändå ett svar från en läkare på mindre än 30 min, tror knappt det är sant!!
"5000IE är korrekt dos" löd svaret. Hmm, undrar varför det kan vara sån skillnad från person till person, men det har vi ju undrat över många gånger förrut i tråden. Nu får jag väl tro på den dosen. Känner mig redan lite mindre frusen. Har i mina inre bilder sett mitt blod trögt trögt försöka ta sig fram i ådrorna och aldrigt kommit fram till stackars embryo.
Här är tydligt en till som bhöver öva på "välja tillit"....
MTA: Grattis grattis! Härligt! 4 ggr på 12 månader är inte dåligt . Stå på dig nu imorgon, lämna inte stället förrän du fått medicin!
Lilleskuttan: Grattis till UL! Vilken busig bäbis som gömmer sig hela tiden. Vad sa dom på Tittut, tyckte dom ni skulle komma ändå? *gissar det*
Hej Bling ! Förstår att det är tungt. Vad starkt du jobbar på och kollar upp massa alternativ, kliniker och behandlingar, verkligen bra kämpat. Mysko läkare du träffat lät det som, men kan ju helt klart vara bra att ha kontakt med om hon är så välvilligt inställd till att skriva ut diverse recept. du får gärna inboxa mig hennes kontaktuppgifter om det skulle behövas framöver nu när Lucina snart stänger.
Bra att din man kommit iväg på röntgen, så att ni snart får ett svar på ett frågetecken.
Kram!
Poppy: Kramar till dig oxå och hoppas nu att Dr B kan ge dig lite hopp inför framtiden.
Linan: Glömde tidigare, tack för pepp ang bli gravid på första försöket. Det ingav hopp!
Hoppetkärleken: Har tänkt på dig, hur går det för dig? Är det testdags i dagarna?
Kram!
Lilleskuttan: Aha, förstår. Bara att hoppas på att bäbis blivit lite mer linslus då. Det kommer säkert gå bra, lycka till!
MTA: Grattis till fin och tjock slemhinna och att du fick gehör för prover och mediciner!
Lycka: Spännande med AS. Berätta hur det går! En fråga, i vilken vecka fick du ta kontrollprover på sköldkörtelvärdena efter det du blivit gravid?
Franka: Har inboxat dig ang tidsfördriv.
Ikväll är det Grey´s!
HK: Åh, nej! Fy f*n vad tufft och orättvist . Och du är allt annat än värdelös!
Massor av kramar!
Tack Lycka! Pratade med Lucina idag och de ska skicka remiss för provtagning. Så jag kommer troligen ta proven på måndag nästa vecka. Då kommer jag (förhoppningsvis) vara i vecka 6. Tog du proverna genom Lucina? Isf, hur länge fick du vänta på svar efter provet togs?
Hoppas din AS kommer funka bra så att du kan slippa lite av den jobbiga oron.
Lycka: Ja, vi ska till Lucina om drygt 2 veckor, fre 12/12. Mitt senaste TSH-värde låg på 1.18. Okej, en vecka för svar, då har jag lite koll! Tack snälla!