Inlägg från: FiaÅkotten |Visa alla inlägg
  • FiaÅkotten

Umeåmammor januari-februari?

sofia76 hehe nej vårt syns inte alls från e12 an men väl från järnvägen (största felet).

• FiaÅkotten

Mjölk ja vi flyttar ju inte förrän 1 oktober nu ska vi upp och sambon ska provjobba lite och jag ska lalla runt och göra ingenting typ =) mäta lite i huset prata med banken och fika =) sen ska vi tillbaka hit och jobba september ut.

IcaS vad har du fått mot din huvudvärk? och vad har dom kollat? jag var på datortomografi igår och har gjort ett ryggmärgsprov som misslyckades...
    och har du lågt blodtryck? förlåt alla frågor men jag känner att man inte blir riktigt tagen på allvar av en del läkare osv...

• FiaÅkotten

lisabettan jaiks vad dyrt! skönt att du får göra det innan då =) ska du gå på mödravård där borta? Vad kostar det ungefär? bara nyfiken på hur det är i olika länder...

Sofia76 oki tja alla är ju så olika jag hade stora kläder men det var såå otroligt obekvämt med linningen i den höjd jag normalt har att det var mkt därför det inte gick i början.

Då är UL tiden den samma där som här. Gjorde mitt i 18+5.

Vi försökte också lyssna på bebis med toarulle här om kvällen men det gick inte alls. Sen lyssnade jag på killes hjärta med den men det hördes ju sämre än utan så jag tror inte riktigt på det där, om man nu inte har extrem tur... elelr kanske senare mot slutet.
    Ska prova med stetoskop på jobbet =) Kan jag sitta där och lyssna på min mage om dgarna när jag nu ändå måste vara där utan att jag för den skull faktiskt kan jobba...

• FiaÅkotten

icaS okej jag får också citodon och det hjälper ibland ibland inte alls. hmm hur länge har du haft det så då? jag är ju inne på dryga 2månader nu börjar bli tröttsamt...
    Vill ju veta vad det är... Mitt tryck var på 90/70 men det har kommit upp lite vilket är underbart. Men är det en dag med för jävligt huvudvärk så svimmar jag... väldigt obehagligt det måste ju påverka bebis iaf en del...

Hoppas det går över för oss båda. snarast.
    Kram

• FiaÅkotten

lisabettan tjohej bara... det var lite annorlunda... hur gör du då som besökare? har du försäkring eller? förlåt om jag frågar för mkt. jag vet ju inte ens varför du åker dit...

men över hundra tusen för en förlossning... ja då är det bäst att man har ett bra jobb för även om löner och skatter är annorlunda där så är ju klass och löneklyftorna större mellan medborgarna där än här...

• FiaÅkotten

missboss äsch! jag gick upp 10kg till v 10!! så jag och de flesta andra trodde jag skulle vara mer som en mammut i storlek men hittills har jag inte gått upp mer.
    Det konstiga är att jag mått pyton och knappt velat äta alls i början...

tror inte du blir som nån flodhäst...

vill ni ha huset precis inne i umeå då? vårt kostade 250 tusen =) en aning billigare... och stadigt stigande i pris det vet vi...

• FiaÅkotten

jobbar du i vännäs? coolt =)

Vad är det som är så underbart med täfteå? om man får fråga...

hoppas du får trevligt!!!

• FiaÅkotten

ana visst vill man kanske bo på en speciell plats... vi funderade på att köpa radhus här men de kostar ca 1 miljon och då har man ändå en hyra på 6000 spänn + amorteringar så vi skippade. Jag är bara inte så platsbunden så jag tänker så långt alltid. Mitt problem är hur ska jag kunna bo så nära mamma??? Har jag inte gjort på 10år nästan =)

och visst är det billigt men vi är inte de mest välbärgade så det blir renoverat så bra som möjligt för så liten peng som möjligt =) köket vi skall ha kostar 13000 utan vitvaror då men tja ungefär... och göra så mkt som möjligt själv.

Hoppas ni alla hittar hus nu! kan vi prata renovering sen när det är dags för det =) lskar sånt =)

• FiaÅkotten

jummie haha ja det är därför vi flyttar upp bor i tokholm nu juh. har huset på bild i mitt kryp in! det ligger i ga tväråbäck , vännäs typ =)

ana njäe inte så mkt det att hon kommer med råd hon är ingen sån mamma, hon är liksom inte alls stereotypen för snart mormor... däremot är hon om möjligt mer babblig än mig och tar allt från början haha frågar man vad hon gör så börjar hon med att hon steg upp och sen åt hon frukost osv osv men älkar mamma det gör jag =)

"hyran" dvs amortering och driftkostnad för själva huset snöröjning oså går på strax under 4000. inkl el. det blir nästan 2000 mindre än hyran på vår lägenhet...

• FiaÅkotten

jummie haha mmm ska bli najs, bara vi får dit köket =) det befintliga är under all kritik om man så säger men som jag skrev så har vi hittat ett för en relativt billig peng så det ska nog vara "fort" gjort vill ju kunna fira jul ordentligt!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?