Inlägg från: AuroraBorealis |Visa alla inlägg
  • AuroraBorealis

Umeåmammor januari-februari?

Visste inte att det var så vanligt att få UIV under graviditeten. Skönt att det inte var något att oroa sig över i alla fall! Det känns ju lite lugnare då helt plötsligt. Skall iväg och köpa tranbärsjuice på lunchen. Har fått tipset att dricka mycket och surt.

För er som är i byxletartagen kan jag tipsa om ett par supersköna byxor jag hittade på H&M i helgen (Ersboda). De är vanliga byxor, ej mamma modell, men de har mudd och sitter riktigt löst och skönt. Dessutom tyckte jag att de var snygga också. Förutom mudd har de också knytning i midjan. Mitt på mudden liksom. Otroligt bra tyckte jag eftersom de traditionella mammabyxorna med mudd fortfarande sitter lite löst och hänger på mig. Här var det bara att "knyta fast" och så satt mudden på plats Hittade dem på avdelningen "sport och fritidskläder". Byxorna jag köpte var matt ljusgröna men jag tror de fanns i både fler färger och fler modeller. 295 pix betalade jag för dem, om jag inte minns fel.

• AuroraBorealis

Åh, vad avis jag blir Fia! Inte på illamåendet alltså men på att du känner av den lill* så mycket. Jag tyckte mig ju känna lite förra veckan men börjar allt mer tro att det var inbillning för nu har jag kännt NADA de senaste dagarna Hoppas h*n kommer igång snart igen!!! Hoppas du blir av med illamående snart i alla fall.. det är ju inge kul alls!

• AuroraBorealis

Hrm, kanske skall prova det då - vara lite elak Dricka surt har jag ju blivit rekomenderad att göra redan p.g.a UVI så då är det väl bara att se till att det är rikktigt iskallt också då och puffa lite på kulan!

• AuroraBorealis

Halloj! Vad spännande det skall bli att träffas ikväll!! Nästan så man är lite nervös Ska jag ta med mig digitalkamera eller hade vi kommit överens om något annat?

Jag kommer också själv. Sambon är inte överdrivet intresserad, tyärr, plus att han tentapluggar som bäst just nu och kan behöva lite lugn och ro!

Var förresten på mitt andra BM-besök förra veckan och fick höra hjärtljuden - coolt

Vi ses ikväll!

• AuroraBorealis

God morgon alla och tack för senast! Var uppe med tuppen och sitter redan på plats i Övik där jag jobbar veckorna. Liite jobigt att köra på morgonkvisten bara *jäääsp*

Bilden blev ju kanonbra!! Jag tycker vi börjar planera in nästa fika redan nu

• AuroraBorealis

Tycker varannan vecka låter lagom. Skall vi köra samma tid, samma plats tills vidare eller är det många som inte kan på måndagar?

• AuroraBorealis

Fia: Nä fy farao vilken skitgubbe Jag förstår att du blev upprörd och ledsen!! Svårt att hantera sådana där personer också för det är ju på sätt och vis konflikten de är ute efter. Ju mer mothugg de får dessto "bättre" mår de. Och jag kommer alltid på alla dräpande komentarer i efterhand, när det liksom redan är för sent... Glöm honom nu! Ödsla inte din energi på att tänka på honom, DET är han verkligen inte värd!

Angående fikat så kan jag i princip alla vardagkvällar - utom yogaonsdagarna då förstås! Tosdagar är med andra ord lika OK. Åh vad synd förresten att du inte kunde vara med på yogan Abby!

Nä, dags att sparka igång dagen! Hoppas ni får en bättre dag idag - alla ni som hade en usel tisdag!

• AuroraBorealis

Fia: Jo, det kan jag ju hålla med om. Hennes reaktion var ju inte heller direkt *normal*...

Vad kul förresten att du kan SE hur det rör sig, coolt! Själv väntar jag fortfarande -otåligt - på att KÄNNA nåt... Ibland så tror jag jag känner nåt men näää, svårt att veta liksom, om det är barnet eller inte. Det är väl bara att vänta och se...

Jo, jag jobbar i Ö-vik 2-3 dagar i veckan. Är konsult och då får man vacket anpassa sig efter kundens behov och önskemål... Men det går rätt bra. Jag mår ju bra och vet dessutom att jag har mammaledighet att se fram emot inom några månader

• AuroraBorealis

Konstigt det där med magen. Vissa dagar känns den jääätestor och andra dagar verkar den nästan ha krympt! Igår kväll hade jag också en sådan där känsla av att magen växte, pang bom på några timmar bara. Kändes som att den liksom "töjdes ut" frammåt

Fia: Jo, jag tror mig ha känt av bebben några gånger men det är så sällan så jag vet inte om det bara är inbillning? Jag har iofs moderkakan i "framkant" och min BM sa att det då dröjer lite längre tid innan man känner något, så jag får väl helt enkelt ge mig till tåls!
    Jobbar för övrigt med IT, systemutveckling närmare bestämt, och till Övik t.o.r är det ca 22 mil.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?