Inlägg från: AuroraBorealis |Visa alla inlägg
  • AuroraBorealis

Umeåmammor januari-februari?

FiaÅkotten: Tack för den gundliga beskrivningen. Låter som att vi alla kan anlita dig för att komma iform - om inte annat så efter graviditeten Låter som ett roligt och bra extraknäck dessutom! IKSU finns vid Univeritetet och sedan har de en anläggning, mer Spa betonad, på västerslätt (tror jag det är) också. Där finns säkert alla möjligheter att få jobb där för dig när du flyttar upp. Sedan finns det ju en uppsjö av andra gym och träningsanläggningar oxå. Umeå är ju en väldigt hurtig stad!

Själv har jag träningskort på IKSU genom jobbet så om de ordnar något känns det ju som det mest ekonomiska valet för min egen del. Och vanlig vattengympa vet jag ju att de har, även om jag aldrig provat den. Hittade däremot ingen info om särskillda gravidpass? Kanske var det på Vårdcentralen jag läste om det?!? IKSU har ju även yoga och sådant, fast även det "vanlig" inte gravid. Men det kanske går lika bra det?

Vi får väl komplettera våra fika träffar med några gympa/yoga träffar då? Det verkar ju vara några stycken i alla fall som är intresserade! Åsså kan vi smälla i oss av den omtalade kladdkakan med gott samvete sen

Missboss: En ny lista låter skoj Om inte annat kan göra en lista med vad vi själv tror det är och sedan när vi träffats och sett varandras magar så kan vi ju lägga till "statistik" över vad alla andra tror att det är?

Mjölk: Nu har jag också sett det omtalade klänningen och kan bara hålla med övriga. Den är kanonfin på dig!

• AuroraBorealis

FiaÅkotten: Det låter ju som en jättebra idé! Med alla stora magar och barnvagnar man ser när man är på stan så verkar det ju vara en riktig babyboom just nu. Jag har alltid själv haft en dröm om att någon gång öppna eget så man kan styra sitt eget jobb och göra något man verkligen brinner för. Väntar bara på att kläcka rätt ide först Men det låter ju som att du redan har ett koncept. Go for it! Det kanske är det man skall göra när man är småbarnsförälder? Starta upp något eget som man kan driva småskaligt och i den mån man själv har tid och lust. Läste en artikel i DN här om dan om en tjej som var ekonom och hade sin egen lilla firma och tyckte att det funkade jättebra ihop med att vara småbarnsförälder.

• AuroraBorealis

Missboss: Jag har ocskå tyckt mig känna lite i magen men har fram till igår varit väldigt osäker på om det verkligen är babyn jag känner eller om det är tarmrörelser eller bara ren och skär inbillning.

Igår när jag kom hem från jobbet, hade käkat och lade mig i soffan för att titta på TV så kände jag deffinitivt något sprattla till Dessutom kunde vi känna barnet. Det måste ha tryckt upp huvudet, rumpan eller ryggen för det blev en lite "bula" där jag kände sprattlet - hur coolt som helst! Ropade på min sambo så han skulle hinna känna det också innan det försvann. Först var han väldigt skeptisk och trodde att jag bara inbillade mig, men när han väl kände på magen så kunde inte han heller annat än förundras!! Sedan kände jag det där underliga sprattlet (vet inte riktigt hur jag skall beskriva det) en liten stund och efter några minuter försvann bulan! Man bli helt salig av lycka! Samtidigt är det så ofattbart att det verkligen växer en liten där inne!! Visst är det magiskt?!

• AuroraBorealis

Srattmoster: Jag har tips på tre dokumentärromaner, som dock är ganska hemska och tragiska men otroligt gripande...

* "Rosario är död" av Majgull Axelsson (Handlar om barnprostitution, mest i tredje världen)
    * "Gömda" av Liza Marklund (Handlar om kvinnomisshandel och förföljelse, utspelar sig i Sverige)
    * "Bakom stängda dörrar" av Kristina Hanssen/Bengt-Åke Cras/ Agneta Cras (Handlar om incest)

Som sagt, alla med tragiska teman och sanna sorgliga livsöden. Annars kan jag rekomendera Marianne Fredrikssons böcker.

• AuroraBorealis

Godmorgon! Fler som är uppe med tuppen ser jag sambon steg upp kl. 7 och skall iväg och jobba och då kunde jag inte sova längre heller. Åt frukost tillsammans i alla fall innan han for. I solen på balkongen. Riktigt skönt! Och nu har jag inga som helst planer för resten av dagan.... känns lite konstigt Men det verkar ju bli en kanon dag så ut måste man väl en sväng i alla fall. Kanske plocka blåbär?

Ha en trevlig söndag!

• AuroraBorealis

Har haft ont i ryggen nu några dagar och igår började det svida som attan när jag kissade. Dessutom ärjag kissnödig stup i minuten, utan att det kom mer än några droppar åt gången... Lämnade urinprov i morse och det visade, som vi misstänkte, att det var urinvägsinfektion.

Suck... Någon annan som råkat ut för det?

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?