• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • AuroraBorealis

Nej inget put ännu så länge... har visserligen gått upp några kilo men det har bara satt sig som bilringar ännu så länge Däremot känner jag att jag har en hård "boll" innuti, t.ex om jag ligger på mage. Min BM trodde att det skulle kunna börja synas lite på mig i v.18 ca !

• Mjölk

Äntligen bebis: Än så länge ingen mage (förutom den jag redan har..
    Men den kommer nog!

• Missboss

Hejsan!!! Här kommer en Umetjej till. Vi ska ha bebis enligt fl:s bf 11/2, går in i v 10 i helgen. Mår toppen *peppar, peppar* efter haft några veckor med kräkningar och illamående. Nu har jag bara ingen vidare matlust vilket gjort att magen kraschade i morse.

Hur mår ni andra då?

• sofia76

Jag mår helt OK (bra eller dåligt?!) Lite trött men inte så mycket illamående och inte så spänd i brösten. Ibland önskar jag att jag kunde få må jättedåligt bara för att veta att jag verkligen är gravid, man kanske ska akta sig för vad man önskar

Mage?! hmmm, igår när jag stod framför spegeln tyckte jag att jag såg supergravid ut men det är klart när man slappnar av och fläsket trillar fram men nog känns det som att det är något därinne i alla fall.

Ha det bra i sommarvärmen!

• Bergeli

Hej på Er

Är själv Umebo med mitt fösta barn. Gick in i vecka 14 nu och det mesta av de negativa
    symptomerna verkar ha lagts sig. Har fortfarande lite halsbränna och är lite seg ibland.

Ha det bra!

• sofia76

Välkommen Bergeli! Kul med ännu en umeåbo. När har du beräknad BF?
    (skrev in detta i din gästbok men kom sen på att det passar bättre här)

• AuroraBorealis

Vad kul att vi börjar bli så många! Tänkte bara kika in och önska alla en trevlig helg för nu flexar jag ut och drar till beachen

• Bergeli

Tack! Känns jätteroligt med en tråd för oss Umeåbor.
    Bf är beräknat till den 12/1.

Hur mår Ni andra?

• Missboss

Hejsan alla!!

Jag har varit idag på Vul för misstänkt utomkveds. Fick så snusigt ont i vänstra äggstocken i morse så jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att jag skulle åka in på akuten. Fick en akuttid halv två idag så jag och sambon åkte dit. Plutten ligger på rätt ställe och jag hade inga cystor på äggstockarna så överläkaren kunde inte riktigt förklara smärtorna . Men det såg ju bra ut och det var sån underbar känsla när vi fick höra det. Plutten var 2,17 cm lång och hjärtat pickade på som bara den. Jag fick med mig 2 bilder hem. Läkaren flyttade tillbaka mig 1 dag till alltså v8+5 å inte v 8+6 som är här.. Men jag tror att det beror på att han räknade på 28 dgrs cykel. Jag hade ju 27.

• Lisabettan

Hejsan allihop!
    Vad skoj att det har dykt upp fler!

Missboss: vad skönt att det inte var utomkvedes, måste ju kännas super nu när ni vet att hjärtat pickar!

Illamåendet håller fortfarande i sig, men är nu i v12 så det borde väl lugna ner sig *hoppas*. Annars har det ju varit kanonfina dagar här i stan. Har haft picknick vid nydalasjön och bara njutit av solskenet!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?