Inlägg från: Lisabettan |Visa alla inlägg
  • Lisabettan

Umeåmammor januari-februari?

Halloj!
    Vi är också umebor och är beräknade till 26/1 enligt BM (men tror nog på lite senare själv). Har varit på inskrivning i veckan och bokat tid för ett UL i början av augusti. Tyvärr var det för tidigt för att göra en bättre uppskattning av BF, men då hinner det göras innan resan iaf.
    Ha det bra allihop!

• Lisabettan

Hejsan allihop!
    Vad skoj att det har dykt upp fler!

Missboss: vad skönt att det inte var utomkvedes, måste ju kännas super nu när ni vet att hjärtat pickar!

Illamåendet håller fortfarande i sig, men är nu i v12 så det borde väl lugna ner sig *hoppas*. Annars har det ju varit kanonfina dagar här i stan. Har haft picknick vid nydalasjön och bara njutit av solskenet!

• Lisabettan

Tjenixen tjejer,
    vad det låter mysigt med lite bad. Själv är jag lite feg så jag har bara testat temperaturen i umelagun... men den var helt ok ;)
    Magen är rejält uppblåst dagtid (när man ätit något ökar den typ tre storlekar), men det lär inte bli någon bäbismage än på flera veckor. Tyvärr har kräkningarna kommit tillbaka, de som hade tagit paus för ett tag sedan. Lite halvjobbigt. Skönt att det är lite svalare idag iaf.

• Lisabettan

Halloj!
    Snacka om att det har varit liv i luckan sen sist jag spanade in läget i tråden. Vad skoj att vi är en drös som går i väntans tider. Nu har äntligen illamåendet börjat avta litegran och vi har passerat vecka 12 *puh*. Uppdaterar listan.

December:
    17. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg)
    14. Sussieohl
    19. Jummie
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• Lisabettan

Halloj,

här går det vilt till. Har bara varit borta i några dagar och trådlängden har redan fördubblats. Välkommen alla nya!

Mjölk; lite sommarfika skulle vara trevligt. Jag åker över till staterna i augusti och kommer inte tillbaka förrän mitten av november så jag kommer ju missa så mycket fika under tiden ;) Någon annan som är sugen på lite juli-eller-början-på-augusti-fika?

• Lisabettan

Söndag skulle funka för mig

• Lisabettan

Om missboss och mjölk fortfarande är intresserade så passar mekka på onsdag kl18 bra för mig. Finns andra intresserade så är det ju jätteskoj, men jag förstår er som inte vill riktigt än...

Med vikten så är det sju kilo minus på vågen. Magen är svälld, men det andra har minskat. Fast då hade man ju ett reservlager innan... Illamåendet trodde jag var på väg bort, men där hade jag fel. Har kräkts och legat i sängen igen...

Hur har ni andra det?

• Lisabettan

Här är en till som blir lite smått vettskrämd ;) Får verkligen hoppas att man glömmer allting efter förlossningen, fast det är väl så vi är programmerade antar jag.
    Vad skoj med fika imorgon, träffas vi utanför eller?

• Lisabettan

Här kommer ett tips till er som börjat få lite mage. Var på Lindex på stan idag och köpte mammabyxor för halva priset. Ett par jeans som ser ut precis som vanliga jeans, men där jag slipper trixa med gummisnoddar för att de skall gå att "stänga" ;) Har varit lyrisk hela kvällen, inget som trycker på magen!

• Lisabettan

Hej på er,
    sitter här och är förbenad på skanova. De skall flytta oss till en ny flott telefonstation så att vi _enbart_ kan ha internet via kommunicera... månadsavgiften fördubblas nästan och vi får ett sämre avtal... bläääää...

Vad avis jag blir på er när jag läser om fikaträffar *vill ju oxå vara me*. Jag får väl se till att det blir en tvättäkta baby shower a la Californien istället. Min bror tyckte att jag kunde komma hem och bryta någe fruktansvärt på amerikanska och säga till mina vänner att de minsann måste ordna en så att jag kan få alla barnsaker som behövs. Billigt och bra tyckte han... (inte har han sett för mycket på film...)

Börjar bli nervös inför UL, skall dit på fredag, vi har inte sett pyret än så det är sååå spännande. Fler på G, förutom AuroraBorealis?

Vilket spring efter mammakläder, men visst är det skönt! En kompis ringde i fredags och frågade om jag ville låna med hennes mamma-kläder när jag åker bort. De är nog för stora än, men vad lyxigt att ha en liten arsenal med sig!

Ha det bra allihop!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?