alem skrev 2008-09-09 19:55:18 följande:
är det inte så att man har alltid möjligheten till snitt, det är bara en fråga om landsting eller du själv som betalar... ? om man vill snittas bara för att man helt enkelt inte vill föda vaginalt men annars inte några problem typ eller om läkarna absolut inte "tillåter en" att göra snitt för att dem tycker inte man har skäl nog för det så kostar det ca 20 000kr som man själv betalar så får man snittas...
Tyvärr är det så att man inte kan köpa snitt i Sverige och inte heller i Danmark, annars hade jag lätt gjort det för att slippa våndan av att vänta till v36.
Lady Dahmer skrev 2008-09-09 19:43:27 följande:
ja bortsett från att man kan ha lite ont vid stygnen och så.
Fast det finns ju de som har mer ont än bara lite vid stygnen, eller hur? Som de som spricker sönder helt.
Precis som de finns de med snitt som får komplikationer med ex sammanväxningar. Inget är riskfritt, men det tror jag att vi är medvetna om.
TS: Det är ju jättesynd om du går och väntar med att försöka bli gravid pga din förlossningsskräck. Jag gjorde det och tiden sprang iväg för mig och jag blev hela 37 år och hamnade i IVF-svängen. Jag hade tur att lyckas bli gravid, men riskera inte det utan gör som pumpkinpie och kontakta auroramottagningen för att prata med dem redan nu.