ÄngelnDennis skrev 2008-08-28 21:34:12 följande:
Tack så jätte mycket för din information Det verkar som att det inte är nån som blivit igångsatt och kan ge mig nå eller några tips. varje tips är unikt för mig. Så det där med gele och ballong, är det samma sak? Har för mig nu när vi nämner det att min kompis fick gele och sedan ballong som ramlade ut när hon var öppen 3-4 cm. Är det sån du menar? tack igen, är verkligen tacksam!
Nej, gelen är ett läkemedel som läggs på livmodertappen och en sån där ballonggrej vidgar väl rent mekaniskt tror jag. Så ja, det är en sån som din kompis hade. Jag tror inte att de hade börjat med den metoden när jag födde min första dotter men när jag skulle få min andra dotter var det prat om tidig igångsättning och då sa de att det var mycket smidigare att använda en sådan.
För mig tog igångsättningsförlossningen totalt 36 timmar så det var kanske inte så farligt i jämförelse med andra... Jag minns att jag kollade på Så ska det låta för att fördriva tiden, men mest hade jag ont som fanken. Så ja, smärtlindring tidigt är väl inte fel kanske?