Inlägg från: ÄngelnDennis |Visa alla inlägg
  • ÄngelnDennis

vad ska jag tänka på? nått speciellt?

Jag ska bli igångsatt i vecka 37+0, pga av att jag förlorade min son för 1 år sedan. Väntar nu en till liten prins. Om allt går som planerat sätter dem igång mig om 10 veckor. Jag fick göra akutkejsarsnitt med första sonen.

Nu ska jag prova på att föda vaginalt.

Är det nån som kan dela med sig eller komma på nått jag ska tänka på när detta sker.
    Vill vara så förbered som möjligt.

Tack för att fl och ni finns!

• Svar på tråden vad ska jag tänka på? nått speciellt?
  • ÄngelnDennis

Finns det ingen? Jag vill verkligen vara förbered när jag träffar mina läkare för en planering av igångsättningen.

Det jag vet är att det finns risker med att andvända Värkstimulerande dropp då jag gjort kejsarnitt tidigare.

Snälla nån?

• ÄngelnDennis

Smärtlindringen har jag inte en aning om vad som är effektivast, nått förslag?

Angående övervakningen så vet jag att jag vill att dem håller koll med ctg under tiden innan man kan sätta elektroner på huvudet, då vill jag att dem gör det. Ständig övervakning!

Det där med gele , hur exakt går de till?

Tack.

• ÄngelnDennis

Tack så jätte mycket för din information Det verkar som att det inte är nån som blivit igångsatt och kan ge mig nå eller några tips. varje tips är unikt för mig.

Så det där med gele och ballong, är det samma sak?

Har för mig nu när vi nämner det att min kompis fick gele och sedan ballong som ramlade ut när hon var öppen 3-4 cm. Är det sån du menar?

tack igen, är verkligen tacksam!

• ÄngelnDennis

Ja abslout. tack för det. En igånsättning kan ju ta tid och det får man inte glömma! Det hade jag gjort. Tack

• ÄngelnDennis

okej tack, vet du vad det är för skillnad på stå-upp-epidural och vanlig?

Lustgasen är ett alternativ. har nån provat på bäckenbedövning, eller har en erfarenhet av den?

• ÄngelnDennis

jo läste nu att stå-upp-epidural är den vanligaste typen av epiduralbedövning.

Svar på tråden vad ska jag tänka på? nått speciellt?