• Diorlover

Vilka mediciner hjälper mot upprepade missfall?

Undrar vilka mediciner som hjälper. alla mian hormon nivåer är normala. Fick Provera. vet ej vfr. då min mens är reglebunden å jag ahr ägglossning men svårt att behålla bebisen. Blir gravid lätt.

• Svar på tråden Vilka mediciner hjälper mot upprepade missfall?
  • isisisis

Gör en ordentlig utredning.
    Kolla ALLA värden.
    Kolla sköldkörteln.
    Immunförsvarsvärden mm.
    Kolla även livmodern så du inte har myom och att genomströmningen är god.

• Diorlover

har PCO, har fått tre missfall begärt utredning ingen chans tyvärr. har kollar hormonerna å sköldkörtlen pga PCO...
    allt normalt..

vad är MYom?

• isisisis

Det är cystor som kan sitta i eller utanför eller intill livmodern.
    Varierar i storlek.
    Drabbar många över 30 och uppåt...
    Sitter de inte olägligt gör de inte någon större skillnad,men sitter de dåligt kan de orsaka problem.

Googla.

Det finns många trådar härinne om dem också.

Googla på TNF Alfa också. För säkerhets skull.

• ÄngelnDennis

Jag förlorade min son förra året i mars, efter 6 månader bestämde vi oss fr att prova igen och inget gick som vi ville. Fick 3 mf och 1 Ma innan nån utredning startade. Inget visade vara nå fel. Fick trombyl vid min 4:e gravidtet och fragmin nu är vi i vecka 28 och väntar en Prins till i novmber.

Det finns inga "bevis" på om det är medicin som hjälpt oss, men jag anser att det är den som gjort det.

Jag har också väldigt lätt att bli gravid men har dock haft svårt att behålla dem efter min son.

• Mumle

Progesteron vagiatorier hjälper och även Fragmin sprutor har en "hjälpande" tendens för kvinnor som fått flera missfall.

• Bellbox

Har hört att det pågår/pågått studier om "habituell abort" (tror det kallas så då kroppen fått mer än 3 upprepade MF, men är inte säker) och dosering under tidig graviditet med typ acitylsalicylsyra.... skulle vara spännande att veta mer om någon vet??
    Det var något om att kvinnans kropp KAN (i vissa fall) felaktigt orsaka små små proppar i de fina kärlen som bildas under tidig tidig graviditet hos embryot & att det gick att påverka med något vanligt förekommande läkemedel...
    Men JAG har bara läst det någonstans & är långtifrån medicin-kunnig så ta det med en nypa salt!!...

Men jag HOPPAS att de studerar vidare gällande upprepade missfall & svårigheter att bli gravid överhuvudtaget!! (Jag har själv PCOs)

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Worth the wait ! ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Lilleskuttan
    Bellbox skrev 2008-08-30 16:58:33 följande:
    Har hört att det pågår/pågått studier om "habituell abort" (tror det kallas så då kroppen fått mer än 3 upprepade MF, men är inte säker) och dosering under tidig graviditet med typ acitylsalicylsyra.... skulle vara spännande att veta mer om någon vet??Det var något om att kvinnans kropp KAN (i vissa fall) felaktigt orsaka små små proppar i de fina kärlen som bildas under tidig tidig graviditet hos embryot & att det gick att påverka med något vanligt förekommande läkemedel...Men JAG har bara läst det någonstans & är långtifrån medicin-kunnig så ta det med en nypa salt!!... Men jag HOPPAS att de studerar vidare gällande upprepade missfall & svårigheter att bli gravid överhuvudtaget!! (Jag har själv PCOs)
    Ja det kan stämma,Jag är gravid för 5:e gången nu,har fått 4 mf/ma innan.Den här gången har jag ätit blodförtunnande,kortison och progesteron. Är nu i v 16 så det verkar gå vägen peppar peppar
  • RonjaLi

I senaste numret av Vi föräldrar Gravid stod det om par som fått hjälp mot upprepade missfall med blodförtunnande medel.

Svar på tråden Vilka mediciner hjälper mot upprepade missfall?