• Bellbox

Vilka mediciner hjälper mot upprepade missfall?

Har hört att det pågår/pågått studier om "habituell abort" (tror det kallas så då kroppen fått mer än 3 upprepade MF, men är inte säker) och dosering under tidig graviditet med typ acitylsalicylsyra.... skulle vara spännande att veta mer om någon vet??
    Det var något om att kvinnans kropp KAN (i vissa fall) felaktigt orsaka små små proppar i de fina kärlen som bildas under tidig tidig graviditet hos embryot & att det gick att påverka med något vanligt förekommande läkemedel...
    Men JAG har bara läst det någonstans & är långtifrån medicin-kunnig så ta det med en nypa salt!!...

Men jag HOPPAS att de studerar vidare gällande upprepade missfall & svårigheter att bli gravid överhuvudtaget!! (Jag har själv PCOs)

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Worth the wait ! ღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Bellbox
    Diorlover skrev 2008-08-31 19:14:19 följande:
    ja vanliga gynekolgoen vill ej göra ngn utredning å ska söka hjälp hos en privat men det är väl mkt dyrare?
    där gällde högkostnadsskydd i alla fall för mig, men det kanske är olika?
  • Bellbox
    Diorlover skrev 2008-09-03 09:49:57 följande:
    njae 10 kilo över in drömvikt.. vad hjälp med att gå ner?jag tränar jätte mkt men det vill inte försvinna..ska eg väga runt 55-60 kilo. väger cirka 69 kilo...
    FRÅGA nästa inkompetenta läkare, eller förresten nej SÄG till nästa pucko (!) att "Du har tydligen INTE läst baskunskaperna för då hade du förstått vad PCO innebär & att min vikt styrs av hormoner!!"
    Blir så förbannad

Det var inte förrän jag träffade en ung HUDLÄKARE för min acne som han vågade säga att "du, du ska kanske kolla upp om du kan ha något som heter PCO?!"
    & jag fick inte hjälp för PCO förrän jag sökte privat!
  • Bellbox

ps: och inte bara vikten utan faktiskt kropps-formen! (många med pco har ju äppel-former utan att kunna påverka det)

Svar på tråden Vilka mediciner hjälper mot upprepade missfall?