Vilka mediciner hjälper mot upprepade missfall?
Undrar vilka mediciner som hjälper. alla mian hormon nivåer är normala. Fick Provera. vet ej vfr. då min mens är reglebunden å jag ahr ägglossning men svårt att behålla bebisen. Blir gravid lätt.
Undrar vilka mediciner som hjälper. alla mian hormon nivåer är normala. Fick Provera. vet ej vfr. då min mens är reglebunden å jag ahr ägglossning men svårt att behålla bebisen. Blir gravid lätt.
njae 10 kilo över in drömvikt.. vad hjälp med att gå ner?
jag tränar jätte mkt men det vill inte försvinna..
ska eg väga runt 55-60 kilo. väger cirka 69 kilo...
För er som har haft tre konstaterade missfall och inte har hittat någon orsak till det kan säkert kontakta Lennart Blomqvist på Borås KK. Som någon redan har skrivit forskar han kring upprepade missfall och har en teori om att upprepade missfall orsakas av små blodproppar i moderkakan. Jag ringde honom efter att jag fått tre missfall. Han var jättetrevlig och var villig att hjälpa mig, dvs att få va med i hans studie där de testar trombyl mot upprepade missfall. Eftersom det är studie måste han göra en mycket grundlig utredning vilket dom inte gör på vanliga gyn, då har man ju en större chans att få reda på va det beror på. Blev dock gravid igen innan jag skulle dit och denna gång har bebben bestämt sig för att stanna=) När jag fick ett + på stickan så bestämde jag mig för att självmedicinera med en fjärdedels barn albyl (fram till v 15), som innehåller lika mycket acetylsalicylsyra som i trombylen. Självklart berättade jag det för min läkare vid inskrivningen på MVC och han sa inget negativt om det, tvärtom. Håller tummarna för er alla!
ps: och inte bara vikten utan faktiskt kropps-formen! (många med pco har ju äppel-former utan att kunna påverka det)
Förlåt en okunnig..vad är PCO? Hur yttrar det sig? Vad påverkar det?
Thalis>
Tack för svaret! När började du med trombyl?? Har lästa att vissa börjar vid ÄL och på andra ställen står det att det kan försvåra för ägget att fästa?! Vissa börjar vid efter ÄL andra efter + ?! Hmm.. Vad har du för info? Tacksam för svar
Jag började med trombyl i v.9 men innan dess fick jag ett annat preparat när vi var i Colombia. Så fort jag fick ett + började jag med läkemedel mot proppar.
Jag blev gravid trots p-piller så jag började efter plusset.
Okej, tack för svaren. Skall inhandla Albyl minor snarast o hoppas på plus snart igen och en bebis som resultat förhoppningsvis!!
Ska på mf utredning imorgon då jag haft 2 mf och ett ma. Om de nu inte skulle hitta något fel och inte ge mig Trombyl hellre, hur mycket Albyl har ni tagit? Står dosen på förpackningen eller har ni testat er fram?
ok tack..känns som att man börjar ta till alla medel för att få den efterlängtade bebben