Vilka mediciner hjälper mot upprepade missfall?
Undrar vilka mediciner som hjälper. alla mian hormon nivåer är normala. Fick Provera. vet ej vfr. då min mens är reglebunden å jag ahr ägglossning men svårt att behålla bebisen. Blir gravid lätt.
Undrar vilka mediciner som hjälper. alla mian hormon nivåer är normala. Fick Provera. vet ej vfr. då min mens är reglebunden å jag ahr ägglossning men svårt att behålla bebisen. Blir gravid lätt.
Har efter två MA nu fått Trombyl inför tredje försöket. Men vad är fragmin? Vilken roll har det? Och vad är PCO? Hur kollar man sköldkörteln? Kan man göra det hos vanlig vårdcentral?
Sköldkörteln testar du på vårdcentralen.
Har 4 MF i rad efter min dotter som är 4. Har denna gången fått trombyl utskriven och hoppas att det hjälper.
Det pågår en studie i Borås, Lennart Blomqvist tror jag läkaren heter. Studien går ut på att man får Trombyl efter positivt grav.test. Just pga orsak som nämndes i tidgare inlägg. En del kvinnor bildar små proppar i de små små blodkärlen som bildas under tidig graviditet.
ja vanliga gynekolgoen vill ej göra ngn utredning å ska söka hjälp hos en privat men det är väl mkt dyrare?
Jag är nu gravid för fjärde gången (tre tidigare missfall) och är i v. 32. Skillnaden nu var att jag tog Trombyl (dvs. tabletter med en svag dos, 75mg, av acetylsalisylsyra) och Progesteron t o m v. 12.
Varför får alla hjälp utom jag? Jag menar hallå tre missfall på typ ett halvår!!! sen två innan vi fick sonen plus en komplicerad gravidtetet. Men nää jag är helt enkelt för tjock tjatar var läakre om. ag e inte direkt stor. 10 kilo än in drömvikt men jag har alltid varit kurvig och mullig när jag kom in i puberteten. Jag trivs..
Jo men jag blir så ledsen när folk säger så. som när jag va på akuten för mitt missfall. jag du är ju lite fet sa läkaren. Tack så f*cking mycket. det hjälper ju..
Ska byta gynekolog tror jag.