• Glenn77

V70 eller Saab 9-5

Hej alla andra pappor.
    Jag håller på att se mig om efter en ny bil. Vi har idag en Rover 75 som är helt underbar men har nästan inte plats för barnvagnen så nu funderar vi på en V70 eller en Saab 9-5 2002-2005 årsmodell. Vad är det man ska tänka på när det gäller dom två? Om den har gått över 20 000mil, är det jätte dåligt? Jag har inte speciellt mycket koll på bilar som ni säkert märker.
    Finns det någon annan bil märke som vi kanske borde se på. Vi tänkte lägga ca max 100 000kr

• Svar på tråden V70 eller Saab 9-5
  • Vibekes Pappa

TS , ta en bil som du känner dig bekväm med, många mil behöver inte alltid betyda att den är dålig, som nån sa lite längre upp så är det inget problem sålänge den är välservad.
    Själv så rekomenderar jag V70 helt klart, är själv inne på att skaffa en sådan, fast den första varianten som kom 97.

• Glenn77

Tack för alla svar
    Här svänger det, nu lutar det åt att vi kommer att köpa en Opel Astra Kombi. Var och kollade på en 2007:a idag. Gillade den skarpt. Har dock inte kört den ännu men det lutar åt en sånt nu. Några erfarenheter av den?

• cruZZe

hehe njaaaeee.

Angelven skrev 2008-08-23 20:00:38 följande:
    Äh - allt M3'an har är starkare motor
  • Melin84

Jag kör en SAAB 95 års-05 och är grymt nöjd!
    Har inget att klaga på den

• JonnyJ

Tycker du ska kolla på Ford Mondeo, Åker skönt i dom, lite fel på dom och väldigt bra priser på dom!

• bax800

Ford mondeo absolut så otroligt stora och sköna.

• bax800

Helst 08an. Men 07 06 funkar :)

• Storkisse

Jag kör 9-5 -02 o är jätte nöjd drar ca 1l/m fast det är nästan bara stadskörning..

• cruZZe

Du måste ha en av landets lättaste högerfötter

Jag kör ganska lugnt och får inte min att gå under 1,2L/mil hur jag än beter mig.

Storkisse skrev 2008-08-27 21:29:49 följande:
    Jag kör 9-5 -02 o är jätte nöjd drar ca 1l/m fast det är nästan bara stadskörning..
  • Storkisse
    Svar på #19
    Kollar du på skärmen eller räknar du tankning/trippen? Den där datorn kan man inte lita på.. Jo sen så ser man inget allt på den den har fått syntax error.. Det äv väl ända naktdelen..
    cruZZe skrev 2008-08-28 05:20:06 följande:
    Du måste ha en av landets lättaste högerfötter Jag kör ganska lugnt och får inte min att gå under 1,2L/mil hur jag än beter mig.
Svar på tråden V70 eller Saab 9-5