Inlägg från: Storkisse |Visa alla inlägg
  • Storkisse

V70 eller Saab 9-5

Jag kör 9-5 -02 o är jätte nöjd drar ca 1l/m fast det är nästan bara stadskörning..

• Storkisse
    Svar på #19
    Kollar du på skärmen eller räknar du tankning/trippen? Den där datorn kan man inte lita på.. Jo sen så ser man inget allt på den den har fått syntax error.. Det äv väl ända naktdelen..
    cruZZe skrev 2008-08-28 05:20:06 följande:
    Du måste ha en av landets lättaste högerfötter Jag kör ganska lugnt och får inte min att gå under 1,2L/mil hur jag än beter mig.
  • Storkisse
    Svar på #22
    Ska man ta en tygbit mot displayen o värma på en stund då? Låter läskigt men jag tror inte att det kan bli värre..
    cruZZe skrev 2008-08-28 20:44:10 följande:
    Finns ett knep med strykhjärn inblandat för att lösa en urflippad datordisplay. Kontaktytora är för dåliga och mår gott av att värmas på.
  • Storkisse

Det va ju synd att det är så komplicerat. Jag trodde att det bara va att ta ut strykjärnet i bilen o värma på.. Jag är inte så haj på bilar om man säger så.. Jag är 29bast o detta är min första bil, Ska sanningen fram så står bilen på henne för att det va rätt så mycket billigare försäkring då.. :-/

• Storkisse
    Svar på #26
    Servisen va ok och vi gjorde 11 tusen servisen, han som gjorde den sa att massa saker redan va bytta så vi fick nya bromsbelägg o det va ändå billigare än va det ientligen skulle kosta.. Jo vi fick även nya torkar blad.. Hehe
    vol skrev 2008-08-29 19:05:55 följande:
    Du ska vara noga med om du köper en saab 2001-2003 med att kolla hur service är skött samt om dom har fixat vevhus ventilationen.. Tror dom här problemen försvann from 2005. Det tog saab ca 6 år att få ordning på det.
  • Storkisse
    Svar på #28
    Hur får jag bort den då? Är det inte special verktyg? Jag vill inte använda kofoten.. hehe
    cruZZe skrev 2008-10-12 19:22:51 följande:
    Är inte alls komplicerat. Jag gjorde det nyss på våran bil. Tog mig totalt 1 timme och ny lyser färddatorn som på nytt igen
Svar på tråden V70 eller Saab 9-5