Jag har dock ingen personlig erfarenhet av 307, enbart 407SW. Men att påstå att en 307 går som en miata på kurvig väg låter lite väl i mina öron. Nu är visserligen miata inget under av väghållning, men den ligger helt ok.
Jo Volvo lastar mindre och mindre för varje kombi de tillverkar, men både dem och saab lastar utan problem en syskon/tvilling-vagn samt 5 matkassar utan minsta problem.
Att Audi och BMW är imageval ställer jag mig dock kritisk till, visst ligger det för många en hel del image och prestige i dessa bilar, men det är för mig tomtar som itne begriper sig på kvalitet, känsla och framför allt körglädje.
Och som slutkläm så har jag enbart mina egna erfareneter angående peugot att gå på, men jag ska inte neka att erfarenheterna från andra franska bilar spelar in.
Angelven skrev 2008-08-23 18:46:38 följande:
Cruzze - jag kör en 307'a till jobbet varje dag - på smal kurvig landsbygd väg (vi pratar väg man inte vill möta bussen på - eller bonden med dubbeldäck och harv )Jag hade en Miata innan - och väghållningen är nästan lika bra - så det där med horribelt jobbigt kan jag absolut inte hålla med om - tvärtom så är det bättre än många andra - kanske lite hårt, men det får man ju offra för väghå
llningen.Vi har ingen rost på våra (4 år) och knappar/elektronik fungerar.Problemet med volvon är att det är en livsstilskombi - dvs snygg men lastar inget en MELLANKLASS 307 SW lastar 4 backar MER än STORA KLASSENS volvo v70... (Teknikens Värld) - till och med en Ford Focus lastar mera (BMW och Audi är förstås ännu sämre - det är ett image val, inte ett smart val )