Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

V70 eller Saab 9-5

Ta en titt på en Peugeot 307 SW - den rymmer mer än v70 och du bör kunna få en väldigt ny för 100000 kr...

• Angelven

Cruzze - jag kör en 307'a till jobbet varje dag - på smal kurvig landsbygd väg (vi pratar väg man inte vill möta bussen på - eller bonden med dubbeldäck och harv )

Jag hade en Miata innan - och väghållningen är nästan lika bra - så det där med horribelt jobbigt kan jag absolut inte hålla med om - tvärtom så är det bättre än många andra - kanske lite hårt, men det får man ju offra för väghållningen.

Vi har ingen rost på våra (4 år) och knappar/elektronik fungerar.

Problemet med volvon är att det är en livsstilskombi - dvs snygg men lastar inget

en MELLANKLASS 307 SW lastar 4 backar MER än STORA KLASSENS volvo v70... (Teknikens Värld) - till och med en Ford Focus lastar mera (BMW och Audi är förstås ännu sämre - det är ett image val, inte ett smart val )

• Angelven

Well - jag sa inte att den går lika - jag sa nästan

Och att säga att Miatan inte är ett under av väghållning - det säger mig bara att du aldrig har legat på gasen genom en hårnål i franska alperna med sambon vilt protesterande - i en miata

Svar på tråden V70 eller Saab 9-5