• diwic

Rakhyvel?

Jahapp, har kört med Gilette Sensor Excel sen de första fjunen dök upp för ganska många år sedan nu, men de har slutat säljas och mitt förråd håller på att ta slut...

Tips på bra rakhyvlar, gärna där bladen är billiga, och är de inte gjorda av barnarbetare och nerhuggen regnskog så vore det också bra...?

(För ansiktet, såklart.)

• Svar på tråden Rakhyvel?
  • Nixx

130 kr i månaden är samma som 1560 om året, för det får du en rätt schysst rakapparat. Dock så är det ju ingen hit att bara raka sig 2 ggr i veckan med apparat.

• Papito

Men det handlar inte om kostnaden för EN rakapparat, det är ju det som är kruxet. Om jag vet att den rakar bra och hudnära så är det värt pengarna...vad jag menar är att det blir dyrt att köpa en rakapparat som man sen kasserar för att den inte är tillräckligt bra. Ännu dyrare blir det om man vill testa ett par olika.

• Nixx
    Papito skrev 2008-08-25 16:16:02 följande:
    Men det handlar inte om kostnaden för EN rakapparat, det är ju det som är kruxet. Om jag vet att den rakar bra och hudnära så är det värt pengarna...vad jag menar är att det blir dyrt att köpa en rakapparat som man sen kasserar för att den inte är tillräckligt bra. Ännu dyrare blir det om man vill testa ett par olika.
    Braun eller Philips, gå över 1500 så är de bra. Philips har lite speciella rakhuvuden som gör att det inte spelar nån direkt roll hur man rakar, Braun är av den klassiska modellen men också bra.

För alla rakapparater gäller att man ska "raka in sig" en vecka så att skägget börjar växa efter hur apparaten har klippt för att få bäst resultat.
  • Ulfino

Varför inte kombinera? Kör rakapparat dagligen och en rejäl Gillete rakning inför finare tillfällen. Det borde ju spara in rejält på bladen.

• Papito

Fast jag ser också en vinst med att det går snabbare och smidigare. Då kanske jag tar mig för att raka mig varannan dag eller liknande, istället för nuvarande en till två ggr i veckan

Ni som tipsar om apparater, har ni kraftig eller mild skäggväxt?

• Patrik Gbg

har länge kört med Gilette fusion power men tycker som du att det e dyrt. köpte mig en ny där 4 blad kostar 79:- och är hel nöjd med, slipper till och med småplitor som jag annars fick när jag rakar mig

Googel 4de uppifrån
    www.google.se/search&lr=lang_sv&q=HYMM&start=10&sa=N

• Schnitzel

Gilette fusion funkar strålande. Rakar mig varannan morgon, och övriga kroppen en gång/vecka. Klarar mig på 4blad i 2 månader.

• Nixx
    overload skrev 2008-08-27 09:38:58 följande:
    Kolla Tradera eller ebay för billigare gillette hyvlar.
    Lär inte det vara stöldgods?
  • overload

Tror det är gråimport från usa, fast det kan ju vara ngn som säljer stöldgods oxå... kolla omdömmen osv först.

Svar på tråden Rakhyvel?