Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-09-25 22:38:50 följande:
    Snurrar inom här jag med med min lilla Astrid som kom i april i v 25+0, har smygläst här inne ett par dagar o ni anar inte så kul det är att läsa om era stora lite äldre underbara barn. Då förstår jag lite mer att det faktiskt e på allvar, vår lilla sparv e på gång...hon kommer att fixa det här o vi blir alla starkare för varje dag!Vi låg en månad i Lund  o sen avslutade vi med 2månader i Kristianstad.En fråga...har ni nån lista här inne på när era barn föddes?Som nykomling hade det varit kul o se hur gamla barnen ni skriver om är!Astrid..och jag, blev förkylda när vi varit hemma ett par veckor. Hon har Airomir o pulmicort om/när hon är förkyld, jätteskönt att ha hemma eftersom man aldrig vet hur de kommer att reagera.Hade jag haft den där handboken som skrevs om för ett par sidor sen så hade livet varit så mkt lättare...hihi!Hoppas ni har en fin kväll allihop!
    hej o välkommen.. heheh vi har då setts förr....

för er som inte vet så delade vi sal med denna underbara familj.. delade sorg glädje o soliga dagar i en fotölj inne i ett rum på sjukhuset..
  • BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-09-25 22:49:57 följande:
    Ja herregud vad mkt känslor som kan finnas inne på en sjukhussal!Fina ni va på kortet, glömde visst skriva det i förra inlägget...Jag o mamma satt inne på neo idag o mitt i skiftbyte blev det många beundrande blickar på Lillan i vagnen! Mysigt...sen blev det en spruta i vardera tjocka lår, mindre kul men som tur e gick det över fort!Men dåså..då börjar jag då!Astrid 080426 25+0  (Valters familj)
    du måste fixa så man kan skicka GB till dej.. har du msn??
  • BebisVagga

Astrid 080426 25+0 (Valters familj)
    Elin 080422 25+2 (Jodli)
    Gabriel 080429 25+5 (bebisvagga)

• BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-09-26 12:57:26 följande:
    Nä fy inge kul att inte vara nära om det händer ngt, gäller ju både en själv o barnen...De sa till oss nu på ögom att det e "ok" att skela tills barnen e ett halv år, efter det skulle man ta kontakt för ev lappbehandling..men om ni inte märkt av det själv kan det inte va mkt han skelar!?Skönt att komma till nån man känner sen innan!Kul o höra lite snack från Gabriel, härligt när de e så pratiga nu förtiden!
    tycker vi ska bestämma en dag då vi ses.. Gabriel vill ju träffa sina brudar jue haha
  • BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-10-13 13:10:41 följande:
    Willep, så roligt att läsa att det verkar fungera bra på ert nya dagis! Allt som händer er med lite äldre barn är så glädjande för mig med bebis ännu!Basses mamma,då får du se imorgon om dr o bvc ssk har samma åsikt om ögonen, ibland e det ju inte så lika....Tyckte du skrivit innan att du inte upplevde det så!?Hoppas ni får träffa nån av er fd favvo personal, gör gott att visa upp sitt underverk!Här hemma e det lugna gatan m båda barnen på sina rum o sover middag!Lillan har sen ett par dagar inte ätit på natten o det tas tacksamt emot av trötta jag...20-08! Tänk om  man bara kunde gå o lägga sig i tid också...!Hoppas allt bra med er alla!M
    oj va bra.. Gabriel brukar ännu vakna o vill ha ett nattamål..

Just nu e han lite snorig o ledsen, men håller sej feberfri iaf..
  • BebisVagga
    eeisor skrev 2008-10-14 09:42:25 följande:
    Skrålar högt och falskt;Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år...Grattis till min lille busunge som blir ett helt år idag! Lite känslosamt är det, förra året vid den här tiden låg jag på uppvaket efter skrapning och idiotglodde på fotot dom kom upp med från neo och nu sitter man här med en liten goda i knät som aldrig är stilla mer än två sekunder.
    Grattis Grattis.. Ja man längtar en del till ett års dagen..
  • BebisVagga

godmorgon.. tänkte bjuda på en bild som jag tog i går på lille Gabriel i badet

• BebisVagga
    Emmy K skrev 2008-10-16 10:03:28 följande:
    Vilket flin, han gillar att bada förstår jag. Går ni på babysim?
    nej vi ska vänta tills Januari.. kursen här har redan börjat o man ska väga 4 kilo o det gör han inte riktigt ännu
  • BebisVagga

rigshospital o köpenhamn tar med från det tidigaste stadiet..  Ja där hamnade ju vi.. då det var platsbrist i lund..

• BebisVagga
    Valters familj skrev 2008-10-21 19:27:46 följande:
    Astrid blev förkyld efter andra prevenar + infanrix, o feber o förkyld efter tredje.Hoppas det släpper snart för S!Madde
    Gabriel blev snorig efter 3e kuren.. men ingen feber som tur var.. Nu e han bra igen..

lite snorig då o då, men det e väl alla utan att dem e förkylda
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11