Inlägg från: BebisVagga |Visa alla inlägg
  • BebisVagga

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11

hejsan.. jag fick min lilla Gabriel i köpenhamn den 29april-08
    jag fick svår havandeskapsförgiftning så i graviditets vecka 25+5 plockade dem ut min lillfis..

han är 4 månader nu/3 veckor korr..

• BebisVagga
    Soffiie skrev 2008-08-08 14:31:35 följande:
    Jag är gravid i v 27+1 idag och min lilla tös i magen är tillväxthämmad med 30%. Går nu på flödesmätningar av navelstängen regelbundet och så fort det försämras och bebisen är på verkad måste dem ta ut henne..Jag är så orolig klart och nervös och snurrar omkring på dessa sidor och läser allt jag kan komma åt, Är det sant att flickor är starkare än pojkar när dem födds prematur? eller kasnke bara ren kvacksalva. Vad har man att förvänta sig den första tiden och så menar jag? Är det stor chans att dne klarar sig eller ska man vara förbered på att hon inte klarar sig? kram sofie
    jag tror det bara e kvacksalva.. jag fick en son.. o han e hur frisk som hellst..
  • BebisVagga
     första riktiga leendet fick jag av min älskade son i dag... dock ville han itne göra ett lika fint leende igen när jag ade kameran beredd.. min några försök gjorde jag allt.. dock ingen som satt perfekt..

Gabriel e idag 4 veckor korrigerad ålder
  • BebisVagga
    MsBeauty skrev 2008-09-16 18:05:03 följande:
    tror många blir väldigt självupptagna när de har ett litet premturbarn, de fokuserar helt på sig själv och barnet och tänker inte på att vara ödmjuka mot andra. Har jag upplevt..Vart ligger tråden nånstans, har inte sett den här?
    jag har blivit tvärtom.. man vet vad man gått igenom o man har verkligen vuxit som mönniska.. man har vårtad en ömtålig bebis i månader på sjukhus,. det har iaf gjort mej till mjukis.. träffar ofta vänner.. har vänner på besök.. ute på byn o pratar med gamla människor.. jag var så nära på att dö med så jag har fått en ny syn på livet.. får man andra att må bra mår man bra sjlv.. ta vara på varje sekund av livet för du får inte ett till.. Njut av dina nära o kära.. alla lever inte för evigt..
  • BebisVagga
    cloudberry79 skrev 2008-09-17 22:11:34 följande:
    Tusen tack för tipset mirre! Jag grät mig igenom hela inslaget, jag är egentligen inte helt redo att se tillbaka på vår egen tid och det var så oerhört likt mina egna minnen. Det var skönt att se ett större barn och samtidigt få tips om hur man bemöter barnets egna tankar kring neotiden.
    såg på tv4 faktam i går.. riskförlossningar.. dem fick plocka ut en bebis i vecka 27.. jag fick se hur det såg ut och hur försiktiga dem var när dem plockade ut denna mini bebis. helt plötsligt forsade tårarna o jag började skaka.. det var jobbigt att blicka tillbaka
  • BebisVagga

Jag hittar inte inslaget på kunskapskanalen??

• BebisVagga

någon som har bilddagboken..?? själv heter jag Tinkerbellis där o lösenord e gabriel..

• BebisVagga

när blev era barn sjuka första gången efter att ni kommit hem!!!... jag träffar ofta vänner o så, men Gabriel verkar inte det minsta känslig för andra.. inte önnu iaf..

• BebisVagga
    Plutten Augusti07 skrev 2008-09-25 11:49:00 följande:
    Låg ni på neo i kristiantad något? Vi kom hem därifrån för 4 veckor sedan med vår lille prins
    ja vi låg när maj juni juli..
Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr11