-
Svar på #104Nej, jag har inte vaccinerats mot det, ställde samma fråga som du och fick samma svar. Har inga som helst planer på att flytta till Turkiet längre. Det räcker med en semester då och då för mig.MsBeauty skrev 2008-09-05 20:53:27 följande:Tack Hon sköterskan som ringde, läste också upp de symptom som är vanliga. Det låter som sagt, inte så mysigt, men känns ju nödvändigt ändå. Är du vaccinerad mot det? Jag frågade om jag behövde det, men det tyckte hon inte var nödvändigt, om vi inte ska flytta dit. Min man är dock det.
-
Svar på #126Hu vad jobbigt! Hoppas ni har fått mild släng av eländet! Skolsköterskan på mitt förra jobb åkte på lunginflammation från mykoplasma och blev liggande en månad. Den är inte kul alls den där bakterien.
Krya på er!cloudberry79 skrev 2008-09-17 22:53:40 följande:Under neotiden såg jag ALLT och läste allt, nu gör jag det ännu, men reagerar alltid med sorg över hur svårt Vidar har haft det, hur mycket bättre det hade varit om han hade kommit i rätt tid och inte tre månader före... Men, han är ju rätt pigg och glad även om vi har åkt på mykoplasma nu hela familjen och knaprar antibiotika (förutom vidar som får sitt i flytande form). -
Svar på #122Har också kikat nu och bölat ögonen av mig. Tycker det är så himlans jobbigt att se filmer från neovård. Håller med cloudberry att det var bra med lite tips om hur man hanterar framtida frågor, så långt hade jag inte ens börja tänka...
-
Bara en nyfiken fråga, är det någon fler som råkat ut för första höstförkylningen?
Vi var på ÖF för två veckor sedan och mycket riktigt, förkylningen kom som ett brev på posten. Mikael har snorat i en och en halv vecka nu och det börjar äntligen avta.
Lill-älsklingen smittade ner mig också, har legat mer eller mindre däckad här hemma, det var en riktigt jobbig historia i år. Normalt brukar mina gå över på två-tre dagar men inte den här gången. -
Svar på #129Ska hålla alla tummar och tår för att det håller sig på det tidiga stadiet och att Erymax hjälper.
-
Svar på #154Hua! Påminner mig om att jag borde ta tag i det där snart och åtminstone försöka. :-/
Mikael är ju tack och lov ganska frisk, men jag har duckat för det fram till nu. Pratade någon gång med dr Alexander om det och han bara skakade på huvudet och sa att det inte var någon idé på bra länge än, så jag har ärligt talat struntat i försäkringsbiten.
M I R R E skrev 2008-09-19 08:28:51 följande:Hoppas det inte är något men bra att gå och kolla. Det där med försäkringar är ju helt sjukt för prematurer, vi har fortfarande inte blivit godkända -
Svar på #153Hoppas det har gått bra hos BVC idag? Lät inte kul det där...MsBeauty skrev 2008-09-19 00:28:07 följande:Har redan pratat med dem. Ohh, borde inte ha knappat in sonens person nummer när jag ringde. Vad dum jag är. Minns knappt vad jag sa *trött* men jag sa att han hade prickar och klåda ja, och jag frågade om det kunde vara NAN. De sa bara att jag skulle gå till BVC imorgon och låta dem titta på det.
-
Har hållt mig lite från att skriva några dagar, håller på att bearbeta mitt eget lilla privata helvete, dvs Ms pappa. Vi kan av olika skäl inte kommunicera för fem öre (vilket i sig är sorgligt, vi är ju vuxna människor) och för någon vecka sen meddelande familjeenheten att han inte skriver under faderskapet. Han hänvisar till "kulturskillnader", tro det eller ej, men han menar att han inte kan skriva under eftersom vi inte är gifta. Det troliga är att det går till domstol, eventuellt DNA-test och kommer ta en evighet innan det är klart.
Nu när allt går så bra för M, han är nästan på normalkurvan vikt och längdmässigt, vikten har korrigerat sig gentemot längden, så nu ser han inte ut som en liten korv längre. Han kryper och har börjat ställa sig upp, maten fungerar, synen passerade han med MVG ska inte kolla igen förrän han är 4, hörsel är ok, bara lite platt skalle och då kommer den här skiten istället.
Känns banne mig som om jag lever i Glamour eller Days of our lives.
-
Skrålar högt och falskt;
Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år...
Grattis till min lille busunge som blir ett helt år idag!
Lite känslosamt är det, förra året vid den här tiden låg jag på uppvaket efter skrapning och idiotglodde på fotot dom kom upp med från neo och nu sitter man här med en liten goda i knät som aldrig är stilla mer än två sekunder.
-
Mikael tackar så mycket för gratulationerna.
Eller tja, han säger bababamamamagagagagadadada och det tolkar jag som tack. -
Vi har haft så roligt idag!
Åkte till Täby i morse för att säga tack och hej till mitt numer fd jobb. M blev så sanslöst bortskämd med gullegull och kramar att det räcker för år framåt. Alla tanterna (de flesta är 50+) på huvudkontoret ojade och aahade sig över honom och han sken som en sol. Fick mitt arbetsbetyg och jösses, vilka superlativer! Om jag inte får nytt jobb med det betyget i bakfickan, då vete sjutton...
Sen har vi varit på neo på DS och hälsat på och träffat en hel räcka sjuksköterskor och barnsköterskor som allihop tyckte "ååååååh så söt! Och så stor han har blivit, är han verkligen ett helt år nu!" Det är så känslosamt att tänka tillbaka och så otroligt roligt att träffa dessa underbara personer igen, men nu var det på något sätt i lite mer ordnade former, inte detta kaos man befann sig i när M var inlagd. Fick torka ögonen en stund efter att vi lämnade huset. Även fast det är skönt att slippa sjukhusvård, så saknar jag dem. Knepigt.
Nu ska jag gå in i sovrummet och njuta av att titta på mitt lilla underverk innan det är dags att somna.
Hoppas att ni alla haft en lika bra dag som vi har haft! -
Svar på #299Jag brukar ha skumbad här hemma också. Använder sån Natusan-vad-det-nu-heter som jag ändå har för att tvätta av M, så ner i vattnet kommer det ju i alla fall. Sprutar lite i badvattnet när jag fyller på baljan, fungerar hur bra som helst.MsBeauty skrev 2008-10-16 12:31:16 följande:Vad fin bild Kan man ha skumbad till bebisar? torkar inte det ut huden?
-
Svar på #294Oh vilket härligt leende! Så himla söt!BebisVagga skrev 2008-10-16 09:36:00 följande:godmorgon.. tänkte bjuda på en bild som jag tog i går på lille Gabriel i badet
-
Grattis till Adnis tjej och till Vidar. Hipp, hipp, hurra!
-
Svar på #355Vilken liten goding du har!
Visst går det fort, M började krypa i slutet av augusti sen tog det bara två veckor så stod han upp i sängen hemma och nu går han i raketfart längs med möblerna. Verkar dessutom som att han blir en liten klätterapa, idag försökte han ta sig upp på tredje hyllan i bokhyllan med armkraft. Behöver jag säga att han drattade på ändan och sen var det stora tårar som rullade ner för kinderna...
Basses mamma skrev 2008-10-23 19:01:07 följande:Vad roligt! Ja, visst blir man sååå stolt när de gör sina framsteg! S lärde sig alldeles nyss att sätta sig upp själv, så jag var totalt oförberedd på att han skulle ställa sig upp själv så snart. Känns som att utvecklingen går med raketfart just nu.mammamys06: välkommen hit! -
Svar på #360Grattis! Skönt med både kort och hus!morotsstavar skrev 2008-10-24 19:29:52 följande:Hej alla! Är lite frånvarande eftersom vår dator har pajat. Tog körkort i förrgår och flyttar till ett hus som vi ska hyra nästa helg Tyra har fått influensavaccin, kors i taket.