är min 5 åring jätte liten?
jag har en tjej som är 5 år och hon väger 15 kg och är 1 m lång...är hon jätte liten för sin ålder??
jag har en tjej som är 5 år och hon väger 15 kg och är 1 m lång...är hon jätte liten för sin ålder??
TS: Din dotter låter ungefär lika stor som min 3,5 åring!
Så ja, ganska liten för att vara 5.
min son väger 16 kg och är 105 cm , han är 5,5 år.
hon är nog mindre än genomsnittet, likväl som vår son på 20 månader säkerligen är större än genomsnittet (över 15 kg, närmare 1 m lång)
min dotter är 3,5 år och är 99 lång och väger 18kg. Men alla är vi olika.
Min 2½ åring är ca 97 cm lång och väger ca 18 kg
Kan bara jämföra med min dotter hon är 2½ och ca 96cm lång och väger 14,4 men hon är stor.
Din dotter låter ungefär som jag var i den åldern Men en del växer till sig sent. Andra som jag blir bara 155 lång ;)
Min pojk vägde 19,5 kg och var 115 cm lång när vi var på BVC när han var 4 månader och 9 månader.
Alla barn är ju olika - Linnea fyllde 5 år i torsdags (7/8). Vi var på 5-årskontroll på BVC veckan innan; då vägde hon 16½ kg och var 106½ cm lång.
Min dotter som snart fyller 2 år väger 15 kg o är 90 cm lång
Kan ju tillägga att hennes stotebror som blir 4 i oktober väger lika mycket o är strax över metern lång......
Samma storlek som min lille kille som blir 5 snart, ca 1 meter och 16kg. Har tillväxten avstannat så ska man kolla upp det på barnläkarmottagningen, men följer hon sin kurva så är det bra. Hör med bvc.
Vad skönt att vi inte är ensamma! Min dotter fyllde précis 5 år och är 100 cm, nästan ett huvud kortare än kompisarna i samma ålder. hon har själv aldrig sagt någonting om att ?hon känner sig liten i jämförelse? dock brukar andra föräldrar bli väldigt förvånade när man säger hennes ålder😓 de flesta vuxna jämför henne med 3-4 åringar ( genom att bara se henne)
Min son är 4 och väger 18 kilo och är rätt smal men han är längre än Din dotter med. Jag tror inte det gör något att hon är liten. Vi vuxna är ju likadana. Alla är i olika storlekar. Hade inte varit orolig alls om jag var du.