är min 5 åring jätte liten?
jag har en tjej som är 5 år och hon väger 15 kg och är 1 m lång...är hon jätte liten för sin ålder??
jag har en tjej som är 5 år och hon väger 15 kg och är 1 m lång...är hon jätte liten för sin ålder??
Alicia är 5 år snart. Hon är 108 cm & väger 17,2 kg. Äldsta tjejen var i samma ålder 106 cm & vägde 18,5 kg
Bvc tanten har sagt att mina tjejer e korta.. Men själv var jag bara 106 cm när jag var 6 år & samma med bror min å han e ju 181 cm nu & jag 166 cm.
låter som min dotter! Hon blir 5 nu i augusti och väger 15 kg till sina 103 cm! Men hon mår bra.....
Min dotter blir 5 i september och hon är ca 103 cm lång och väger 16 kg. Hon har alltid upplevts som liten för sin ålder. Men trots detta har hon iaf strl 110/116 på kläder. Fast hon kan även ha 104.
Son som precis fyllt 5...114cm lång och 22kg tung
Alla är vi olika! Har inte bvc sagt nåt så är det nog ingen fara. Annars kan du ju alltid begära att få det hela utrett av läkare, det gjorde vi. Vår son vägde drygt 12 kg vid sex månader, kändes som att nåt var fel. Vi blev direkt tagna på allvar, och det finns så mycket dom kan göra för att kolla så att allt står rätt till.
I vårt fall blev svaret av utredningen att det ska bli en stor kille av vår son, över 190 cm, dock helt normal.
I dag är han ett år och väger i trakterna av din femåring.. :-/
Tror det är så olika i olika klasser, men att man skulle bli retad för att man är liten, speciellt som tjej, tror jag inte är så sannolikt.
Ja, hon verkar liten. Våran treåriga son väger 16 kg o är 106 cm.
Men så länge hon mår bra så gör det inget!
Jag hoppas inte barn ser varandra så ytligt. Kommer nog från de vuxna hemifrån. Min erfarenhet är när någon säger att mitt barn är litet är att det är föräldrar med ganska stora barn som tar upp detta. Sällan någon med medelbarn!
Min brors flicka är 6 år och väger 16 kg, är ca 102 cm lång....
medan min yngste kille som är 2,5 år väger 20 kg och är 98 lång....stooor kille.
Oroa dig inte!
Min son som blir 5 i nov. väger 16 kg och är ca. 102 cm lång! Ingen bvc personal eller sjukhusfolk har hintat om att han skulle vara liten för sin ålder! Oroa dig inte!!! =)
har oxå en liten dotter. hon blir 7 om 2 veckor. ca 17kg och ca110cm
lillebror på 5 är bara nån cm kortare.
får ofta frågan om de är tvillingar...
men då är vi små(kortväxta) både jag och pappan 163/160cm
huvudsaken de mår bra....