är min 5 åring jätte liten?
jag har en tjej som är 5 år och hon väger 15 kg och är 1 m lång...är hon jätte liten för sin ålder??
jag har en tjej som är 5 år och hon väger 15 kg och är 1 m lång...är hon jätte liten för sin ålder??
Åh, tack för svaret.
nicolas blir 3 nu i augusti och han väger ca 15,4 och är runt 98-99cm
jag blir som orolig att hon kommer att vara jätte liten i skolan, i alla klasser finns det ju nån som är pytte liten, jag vill inte att det ska vara hon. finns ju risk att hon blir retad. hon växer nästan ingenting, det går jätte sakta. hon har alltid varit liten när hon var 1 år vägde hon 7,6 kg och var 70 cm. så stor är nästan min 6 månaders nu. 5 åringen har stl 98-104 nu. och det är väl för 3 åringar, tycker nästan synd om hon...
min dotter är 5½år nu och hon vägdes på sjukhuset för en vecka sedan och va då 110lång och vägde 17.6 utan kläder ungefär. så jag tycker inte att din dotter är jätte liten alla växer ju olika.
Du är inte ensam jag har också en liten 5 åring hon har också 98/104 och hon väger 16 kg runt metern lång. Hade stl 86 som 3åring. Kompisarnas 3 åring är lika lång som vår 5 åring.
Så visst är din dotter liten men vad kan man göra åt det.
Felet jag kan uppleva är att folk inte fattar att det är en femåring man har så dom behandlar henne som yngre vilket damen har lärt sig att utnyttja .
Min dotter är 98cm och väger 12 kg är 4.5 år.
min dotter är 4,5 år, 16 kg och 104-106 cm..
hur lång är du? Jag får hela tiden höra på bvc att mina barn kommer bli korta då jag själv är det (155cm) jag var alltid kortast i klassen och blev inte retad så anta inte att dottern ska bli retad.
när jag var 6 så var jag 113cm lång.. vikten vet jag inte..
jag är lång, så hon är inte som jag. jag är 173 cm och väger 58 kg. så jag är väl ganska lång och smal, hon är kort och smal. pappan är 182 cm.