• jennica23

är min 5 åring jätte liten?

jag har en tjej som är 5 år och hon väger 15 kg och är 1 m lång...är hon jätte liten för sin ålder??

• Svar på tråden är min 5 åring jätte liten?
  • ilalila

Jag vet inte..men hon låter rätt liten. Å andra sidan har jag en bjässe till son så jag kanske inte är rätt person att svara

• Valkyriah

Ja,hon är nog liten för sin ålder men vad gör det?Alla är vi stöpta i olika form,vuxna som barn Huvudsaken är ju att hon mår bra,äter och leker.

Sonen vägde 17 kg och var 98 cm lång när han var 2

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • 5barnsmamman

Ja hon är nog en liten 5 åring, men bara hon mår bra så spelar det ju ingen roll.
    Min 5 årig ( drygt 5) väger 26 och är 126 lång Men han är stor istället

Stolt mor till fyra
  • vem bryr sig

Lite liten låter hon som men sen jämför ju jag med min 3½ åring som är 107 cm lång och väger 20 kg, hon ligger lite över "normal" kurvan men jag tror det jämnar ut sig senare i skolåldern då brukar barnen vara ungefär lika stora.

• mamma till Alexander

Ja, hon låter liten men det är väl inga problem med det så länge hon mår bra och äter som hon ska. Min son är istället väldigt stor, när han var 3 år och 9 månader vägde han 21 kg och var 113,5 cm lång. Alla är vi olika...

• gubealol

Hon verkar vara som alla andra barn, normala. Min 5 åriga son väger 16kg och är 105 lång. Han följer sin kurva och mår bra.

• studentbruttan29

Oj, finns det någon kurva som jag kan titta på?
    Min son är 4½ år , är 110 ca och 23 kg. (min son ser smal och muskulös ut). Enligt BVC följer han kurvan perfekt.

gubealol skrev 2008-07-25 18:53:17 följande:
    Hon verkar vara som alla andra barn, normala. Min 5 åriga son väger 16kg och är 105 lång. Han följer sin kurva och mår bra.
  • Lady Bling

Min dotter är lika stor, fast hon är 3 ½ år.

• gubealol

Det finns många kurvor, ta en titt i den gröna boken så ser du hur de ser ut. Huvudsaken är att barnen följer "sin" kurva.

studentbruttan29 skrev 2008-07-25 19:00:30 följande:
    Oj, finns det någon kurva som jag kan titta på?Min son är 4½ år , är 110 ca och 23 kg. (min son ser smal och muskulös ut). Enligt BVC följer han kurvan perfekt.
Svar på tråden är min 5 åring jätte liten?