Inlägg från: zmulizjanzon |Visa alla inlägg
  • zmulizjanzon

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

LitenBlomma skrev 2008-08-30 13:00:41 följande:
    Jag ringde och tjingade den iaf, nu får det bära eller brista. Orkar fan inte sitta här vid datorn flera dagar till och leta....  Hon ska kolla upp bussgods och förhoppningsvis skicka den på måndag. Nu slipper jag köpa bumper för det ingår i denna!
    Den blir bra hoppas jag! Där blir det ju KANON med RÅÅÅÅÅÅÅSA åkpåse och annat roligt
  • zmulizjanzon
    Johnsson skrev 2008-08-30 13:02:57 följande:
    Nu har hon svarat på mitt mail ang den hemska klädslen jag köpte.Hon hävdar att hon skrev i annonsen att den var fläckvist solblekt,vilket där INTE stod,sen att den var liiiite solblekt i sufletten,det var den inte för den var helt gul..Sen nämde hon inget om att där var på väg att bli småhål...*Grr,är såååå arg*Jag skrev tillbax till henne om detta & jag hoppas hon gör det rätta & tar tillbax klädselen!
    Tycker sååå synd om dig. Hoppas hon tar den tillbaka. Jag såg annonsen själv och vet att det stod liiiite solblekt...
  • zmulizjanzon
    LitenBlomma skrev 2008-08-30 14:38:29 följande:
    Vart köper man nya klädslar till singelvagnar? Jag har fått nån länk innan men inte hittat nåt där... Bor inte i närheten av Bonti el Simpleworld.
    Blocket eller tradera! Det finns några ute där nu som jag sett.
  • zmulizjanzon

Kolla på www.babyjungle.nl under seat and hood. Frakten går på 40 euro men det kanske är fler som är intresserade så att man kan gå ihop flera. Det har dom gjort här inne förut och varit jättenöjda

• zmulizjanzon
    Kerplunk skrev 2008-08-31 14:41:11 följande:
    Hej! Hoppar in här. Hoppas kunna köpa en UJ plum nu i höst. Vad är nypriset på dom nu? Finns någon bra sida där man kan se priser på alla tillbehör?från ivlken ålder har ni använt era sittdelar? Min dotter är nu 7 månader och känns för tidigt för att ha framåt ännu.. Kanske bara jag som är nojjig.  Är väl en vanesak antar jag!
    Jag trodde inte heller att min lilla tjej ville åka frammåt...hon var då ca. 6 månader. Sålde min EW som jag köpt från början, köpte en britax vigour 4 som jag vände på...men då ville hon ju åka frammåt Prova dig fram säger jag (vis av erfarenhet och en gnutta fattigare). Jag köpte hur som helst min UJ i det svepet och ÄLSKAR den!

Priser och sånt är jag inte så bra på men de ligger nya runt 5995:- tror jag... Med tillbehör menar du bumper, åkpåse, skötväska och sånt eller?? Bonti har och sedan har du www.babyjungle.nl som har olika saker som jag vet att en del här i tråden handlat av med nöjt resultat.
  • zmulizjanzon
    LitenBlomma skrev 2008-08-31 14:46:50 följande:
    www.blocket.se/vi/17741750.htm?ca=18_swww.blocket.se/vi/17774508.htm?ca=18_swww.blocket.se/vi/17017223.htm vad kan man buda på denna med endast sittdel?
    På den svarta skulle jag erbjuda 3200 snabb affär!! Den ser fin ut (i mina ögon) och du får med bumper...
  • zmulizjanzon
    Kerplunk skrev 2008-08-31 15:00:39 följande:
    Ja, jag antar att min lillskrutta skulle älskar att åka framåt. Hon har åkt i framåtvänd sulky hela semestern och inte en dyster min! Men som sagt...ofta är det väl mamma som nojjar och har svårt för så stora omställningar. Jag kommer ju ändå ha kvar min Kronan, så kommer ju kunna använda både om jag vill. Men jag antar att när jag har min UJ så är det bara den som gäller. Både för mamma och bebis!Ja, precis. Funderar lite på vad för tillbehör som behövs. Men bumper vill jag ha, åkpåse, dyna ev skötväska om jag inte hittar någon annan bra. Hur är UJ´s skötväskor? Praktiska? Behöver en som rymmer maaaassor. Regnskydd? Följer det med eller är det extra kostnad för det?Ska nu kolla in både bonti och babyjungle! Tack så mycket för tipsen!
    Jag har haft SKIP HOP skötväska. Den tycker jag är överlägsen! Praktisk och snygg. Regnskydd följer nya vagnar så det behöver du inte köpa extra.
  • zmulizjanzon
    Kerplunk skrev 2008-08-31 15:03:34 följande:
    Har ytterligar en fråga. Vilket är bästa sättet att köpa UJ på? Typ från babyproffsen, barnens hus el liknande. Eller begagnat från tex blocket? Eller finns det någon sida där man kan betsälla från utlandet? Och lönar det sig isåfall? Rent spontant känns det tryggast att köpa från någon större butikskedja. Man tänker om något går sönder osv. Men ni kanske har andra efarenheter?
    För att få garanti skulle det nog kännas bäst egentligen att köpa av ex. bonti eller liknande. Då kan man ju alltid få hjälp om det skulle vara ngt. Annars kan man nog tjäna lite på att handla ex . från PING-PONG eller babyjungle. Själv köpte jag en ny som en tjej tog hem från USA. Ha r förstått sedan att man kanske inte kan få lika mycket i andrahand... Jaja, jag köpte den billigt så what a heck
  • zmulizjanzon
    Johnsson skrev 2008-08-31 16:20:31 följande:
    Tjejer..Vad gör man? Tjejen vägrar att ta tillbaka klädselen. Funderar på att anmäla till Tradera & sätta negativt omdöme om hon inte tar tillbaka den. Är det rimligt tycker ni?
    Prova absolut! Hon vilseledde dig ju!!!
  • zmulizjanzon
    Johnsson skrev 2008-08-31 21:25:55 följande:
    Weeee!!! Jag vann den nya bruna klädselen på tradera!!
    Jag såg det och vill gratulera dig!!! Den blir jättesnygg med "floragrejorna" till
  • zmulizjanzon
    LitenBlomma skrev 2008-09-24 08:50:59 följande:
    Ingen som har sett en rååååsa klädsel till min tjej?
    Köp den rosa av "Elaizans mamma" så hon kan köpa ny till sin vagn i mer neutral färg... och den kanske finns närmare än man tror...
  • zmulizjanzon
    Elaizans mamma skrev 2008-09-26 19:55:50 följande:
    Hej,Jag är ju på vagnjakt nu igen Nu behöver jag lite råd från er...Vilket hade ni valt:1. En jättefin 07:a med skötväska, bumper, regnskydd och pump..4000:- + frakt 300:-2. En fin 06:a INTE SOLBLEKT med bumper, regnskydd, lite skavd på chassit där fram...3500:-+ frakt 300:-3. En 08:a med bumper, regnskydd, sittdelen aldrig använd ...4500:- INGEN FRAKT.Alla är svarta.Hjälp??
    08:an såklart!!!Skrattande
  • zmulizjanzon
    Johnsson skrev 2008-09-30 13:45:02 följande:
    Var bor ni? Jag är inte omöjlig
    Nu blir jag lite orolig..och fundersam! Tänker du blåsa mig Jonsson?? Jag har ju sytt upp dyna och fotsacksfilt åt dig till din UJ som du inte har betalat ens... Allt ligger färdigt här och du skulle ju betalat vid barnbidrag...??
    Besviken är förnamnet.
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII