• Martha

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Välkomna vare sig du är en ny eller gammal Mountain Buggy / Urban Jungle-fan.

Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Buggy/Mountain Terrain eller Rollerbug vagnarna från One Tree Hill?

Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi OTH-ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8098172.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m10010032.html
    Del III: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12369985.html
    Del IV: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m15187503.html
    Del V: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m17119621.html
    Del VI: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m19968993.html
    Del VII: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m22461726.html
    Del VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m25470922.html
    Del IX: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26222488.html
    DEL X: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29068829.html
    DEL XI: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31947096.html

FAQ
    .............
    URBAN JUNGLE
    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 - 6295 kr  (Nya priser from Juli -08)

MOUNTAIN TERRAIN
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

LIGGINSATS
    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr  (nya priser from juli -08)

Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ”Fifties” brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

AMERIKANSKA HEMSIDAN (vet inte om det finns nån speciell för Europa längre)
    www.mountainbuggyusa.com

BILDTRÅDAR
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26254608.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30710751.html
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-08 21:30

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

En blogg för oss UJ- älskare ;) www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b102434.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 09:13

-----------------------------------
    En ny bildtråd www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35800644.html
  • Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII
  • Väntar på magen
    fotbollsfru skrev 2008-10-11 21:53:55 följande:
    Ställer min fråga igen och ser om jag får nåt mer svar... Hejhej! Alldeles ny; både vad gäller graviditet, barnafödande och då naturligtvis också barnvagnar... Tycker själv att UJ verkar vara en toppenvagn! Har fått nys om en liggdel, jättefin men den saknar tyvärr "locket"...Jag kommer att använda liggdelen under sommarhalvåret; då kanske locket inte behövs ändå? Eller vad säger ni proffs...?Tack på förhand!!
    Du skulle kanske behöva det om det är blåsigt... Då tycker jag att det är bra att ha något som "skyddar" barnet lite...
  • cattis82

Det blir svart. Jag har en brun happy och känner mig trött på den redan efter 8 mån. Men den har blivit solblekt också. Tänker väl att man kan behålla denna och köpa till en liggkorg när det blir syskon så småningom.

• cattis82
    Kaxmaja skrev 2008-10-11 22:30:17 följande:
    finns flera som säljer hemmasydda dynor i coola tyger. Kolla på blocket, tradera och FL köp och sälj. Roligare att ha en dyna som inte alla har likadan 
    Ja jag har ju lite tid på mig. Tror kanske inte att vi kommer börja använda den förrän hon blir runt 1 år. Hur upplever ni att små barn under ett år fungerar att bara ha framåt i vagnen.
  • Kaxmaja
    cattis82 skrev 2008-10-11 22:33:56 följande:
    Ja jag har ju lite tid på mig. Tror kanske inte att vi kommer börja använda den förrän hon blir runt 1 år. Hur upplever ni att små barn under ett år fungerar att bara ha framåt i vagnen.
    Samuel var 6 månader då han började sitta framåt. Fungerar jåatte bra.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • cattis82
    Kaxmaja skrev 2008-10-11 22:34:44 följande:
    Samuel var 6 månader då han började sitta framåt. Fungerar jåatte bra.
    Ja vi får väl testa. Kommer säkert inte kunna låta bli ändå .
  • modestyclara
    cattis82 skrev 2008-10-11 22:03:36 följande:
    Jag är sugen på en UJ och funderar på att beställa en från mammarazzi. Det är väl några som gjort det? Vet någon om man kan beställa tillbehör som regnskydd och bumperbar och få 25% rabatt på det också? Dessa tillbehör är väl nästan ett måste iaf.Hur lång är leveranstiden?
    Det är ju 25 % på allt så det måste ju gälla tillbehör också. Regnskydd ingår iofs. men bumperbar kan ju vara bra. Jag har inte beställt ännu men ska beställa en trilling-UJ-vagn därifrån nästa helg -de har som tur är förlossningsgaranti Leveranstiden är maximalt 12 v från OTH har jag hört. NU har ju nya färger kommit och de kanske inte hunnit upparbeta så stort lager ännu. Men kolla med affären direkt för det är säkert olika för olika färger.
  • Majagräddnos

cattis82> Min tjej har också åkt framåt i sin UJ från ca 6 månader och det har inte alls varit några problem. Hon gillar att åka i vagnen. Fast jag måste erkänna att jag var ganska tveksam när vi köpte vagnen men detta var den egenskap som vi tummade på och det ångrar jag inte.

Fotbollsfru> Jag tror också att du klarar dig utan locket. Jag har ofta kört med locket hängande över chassit, en filt fungerar bra som solskydd de dagar det behövs. Och bädda varmt under kalla dagar går ju utmärkt även utan lock. Sedan fungerar UJ hyffsat om du vill jogga med den. De bästa joggingvagnarna har ju stora hjul och handbroms men de är ofta inte lika ombonade och bra till en litet barn.

• Alexanders Mammma

hej jag har en fundering. DETTA ÄR INGEN ANNONS! Men jag undrar hur mkt man kan lägga ut sin Urban Jungle (single, endast sittdel)Fifties Limited Edition för. Köpte den 2008...Nån som vet????? Behöver ett snabbt svar..Hälsn Linda

• LitenBlomma
    Alexanders Mammma skrev 2008-10-12 11:38:09 följande:
    hej jag har en fundering. DETTA ÄR INGEN ANNONS! Men jag undrar hur mkt man kan lägga ut sin Urban Jungle (single, endast sittdel)Fifties Limited Edition för. Köpte den 2008...Nån som vet????? Behöver ett snabbt svar..Hälsn Linda
    5000-5500 kanske? Jämför lite med andra likadana på Blocket!
    Ludwig -020227 & Meja -080311 & MA v9+6 sept 08
  • cattis82
    Majagräddnos skrev 2008-10-12 10:20:01 följande:
    cattis82> Min tjej har också åkt framåt i sin UJ från ca 6 månader och det har inte alls varit några problem. Hon gillar att åka i vagnen. Fast jag måste erkänna att jag var ganska tveksam när vi köpte vagnen men detta var den egenskap som vi tummade på och det ångrar jag inte.
    Min dotter är snart 8 månader och vi har en nu en happy och det känns så tryggt att jag kan ha henne emot mig och prata med henne. Men vi har ändå funderat på att byta till en smidigare sittvagn och är sugna på en trehjulig. Kollat runt en del på bla emmaljungas och teutonias men det som talar emot dem är att de är ganska så tunga vilket våran happy är också. Jag orkar knappt lyfta den. Priset på EL och Teutonia verkar ändå vara ungefär detsamma och med 25% rabatt så bli ju UJ'n tom billigare. Sen är ju luckan i taket ett stort plus för då kan jag ju åtminstone se henne hela tiden och varukorgen är ju också bättre. Att regnskydd ingår är ju också jättebra. Om vi trivs med UJ'n så kommer vi behålla den till nästa barn och köpa till en liggkorg.

Har dock några små funderingar. Hur stor risk är det att vagnen välter? Är det någon som varit med om det? Hur funkar det att köra upp på en trottoarkant? Kan man ha en vanlig termoåkpåse i den?

Är det någon som har erfarenhet av att handla från mammarazzi? Man vill ju att det ska funka när det handlar om så mycket pengar.
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII