Majagräddnos skrev 2008-10-12 10:20:01 följande:
cattis82> Min tjej har också åkt framåt i sin UJ från ca 6 månader och det har inte alls varit några problem. Hon gillar att åka i vagnen. Fast jag måste erkänna att jag var ganska tveksam när vi köpte vagnen men detta var den egenskap som vi tummade på och det ångrar jag inte.
Min dotter är snart 8 månader och vi har en nu en happy och det känns så tryggt att jag kan ha henne emot mig och prata med henne. Men vi har ändå funderat på att byta till en smidigare sittvagn och är sugna på en trehjulig. Kollat runt en del på bla emmaljungas och teutonias men det som talar emot dem är att de är ganska så tunga vilket våran happy är också. Jag orkar knappt lyfta den. Priset på EL och Teutonia verkar ändå vara ungefär detsamma och med 25% rabatt så bli ju UJ'n tom billigare. Sen är ju luckan i taket ett stort plus för då kan jag ju åtminstone se henne hela tiden och varukorgen är ju också bättre. Att regnskydd ingår är ju också jättebra. Om vi trivs med UJ'n så kommer vi behålla den till nästa barn och köpa till en liggkorg.
Har dock några små funderingar. Hur stor risk är det att vagnen välter? Är det någon som varit med om det? Hur funkar det att köra upp på en trottoarkant? Kan man ha en vanlig termoåkpåse i den?
Är det någon som har erfarenhet av att handla från mammarazzi? Man vill ju att det ska funka när det handlar om så mycket pengar.