Inlägg från: cattis82 |Visa alla inlägg
  • cattis82

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

Jag är sugen på en UJ och funderar på att beställa en från mammarazzi. Det är väl några som gjort det?

Vet någon om man kan beställa tillbehör som regnskydd och bumperbar och få 25% rabatt på det också? Dessa tillbehör är väl nästan ett måste iaf.

Hur lång är leveranstiden?

• cattis82

Ja dyna kanske kan vara bra att ha också om det ändå är rea. Jag har ett lammskinn i min brio.

Vet du vad dyna och bumper kostar?

• cattis82
    Kaxmaja skrev 2008-10-11 22:18:35 följande:
    dyna kan du sy eller få någon annan att sy. Så får du en fin mønstrad iståallet før de tråkiga enfärgade
    Ja det kanske inte är så svårt, fast jag brukar inte ha så bra tålamod vid symaskinen så jag får väl be nån kanske.
  • cattis82
    Kerplunk skrev 2008-10-11 22:19:05 följande:
    Jag har precis beställt min första uj så jag vet heller inte vad som behövs. Men tänkte köpa bumperbar och dyna iallafall. Bumperbar= ca 355 krDyna=ca 495 krSka beställa mitt från Mammarazzi också tror jag, Blir ju bra mycket billugare med den rabatten!
    Ja bumperbar får det nog bli iaf. Det verkar ju vara ett riktigt bra erbjudande efter att ha kollat runt lite. Vilken färg har du beställt?
  • cattis82

Det blir svart. Jag har en brun happy och känner mig trött på den redan efter 8 mån. Men den har blivit solblekt också. Tänker väl att man kan behålla denna och köpa till en liggkorg när det blir syskon så småningom.

• cattis82
    Kaxmaja skrev 2008-10-11 22:30:17 följande:
    finns flera som säljer hemmasydda dynor i coola tyger. Kolla på blocket, tradera och FL köp och sälj. Roligare att ha en dyna som inte alla har likadan 
    Ja jag har ju lite tid på mig. Tror kanske inte att vi kommer börja använda den förrän hon blir runt 1 år. Hur upplever ni att små barn under ett år fungerar att bara ha framåt i vagnen.
  • cattis82
    Kaxmaja skrev 2008-10-11 22:34:44 följande:
    Samuel var 6 månader då han började sitta framåt. Fungerar jåatte bra.
    Ja vi får väl testa. Kommer säkert inte kunna låta bli ändå .
  • cattis82
    Majagräddnos skrev 2008-10-12 10:20:01 följande:
    cattis82> Min tjej har också åkt framåt i sin UJ från ca 6 månader och det har inte alls varit några problem. Hon gillar att åka i vagnen. Fast jag måste erkänna att jag var ganska tveksam när vi köpte vagnen men detta var den egenskap som vi tummade på och det ångrar jag inte.
    Min dotter är snart 8 månader och vi har en nu en happy och det känns så tryggt att jag kan ha henne emot mig och prata med henne. Men vi har ändå funderat på att byta till en smidigare sittvagn och är sugna på en trehjulig. Kollat runt en del på bla emmaljungas och teutonias men det som talar emot dem är att de är ganska så tunga vilket våran happy är också. Jag orkar knappt lyfta den. Priset på EL och Teutonia verkar ändå vara ungefär detsamma och med 25% rabatt så bli ju UJ'n tom billigare. Sen är ju luckan i taket ett stort plus för då kan jag ju åtminstone se henne hela tiden och varukorgen är ju också bättre. Att regnskydd ingår är ju också jättebra. Om vi trivs med UJ'n så kommer vi behålla den till nästa barn och köpa till en liggkorg.

Har dock några små funderingar. Hur stor risk är det att vagnen välter? Är det någon som varit med om det? Hur funkar det att köra upp på en trottoarkant? Kan man ha en vanlig termoåkpåse i den?

Är det någon som har erfarenhet av att handla från mammarazzi? Man vill ju att det ska funka när det handlar om så mycket pengar.
  • cattis82
    LitenBlomma skrev 2008-10-12 12:03:44 följande:
    Faktura?
    Kollade det och man kan betala via faktura. Så det får det bli isåfall.
  • cattis82

Har några små funderingar som jag undrar om nån kan svara på innan jag beställer min första UJ
    Hur stor risk är det att vagnen välter? Är det någon som varit med om det? Hur funkar det att köra upp på en trottoarkant? Kan man ha en vanlig termoåkpåse i den?

• cattis82
    Kaxmaja skrev 2008-10-13 11:16:58 följande:
    risk att vagnen välter beror ju på hur tungt du hänger på handtaget. Nät jag har min saddlebag på tycker jag inte den e ostadig all. Men då jag hänger en skøtväska på handtaget tycker jag den blir ostadig. Har dock bara testat med en OiOi.Fungerar att köra upp på en trotoarkant. eh ja varfør skulle det inte gøra de? De flesta åkpåar verkar passa bra i UJn.
    Skötväskan kommer jag väl hänga på handtaget kanske. Men den hänger ju rätt långt ner så det kommer nog inte bli några problem. Har en brio med kardborreband. Tänkte mer om det var risk att den välter åt sidan. Men man måste ju såklart ha uppsikt över barnet precis som i alla vagnar. Jag läste nånstans att trehjulingar var svåra att köra upp för en trottoarkant så det var därför jag undra
  • cattis82

Jäkla skit . Nu har mammarazzi tagit bort rabatten på UJ-vagnar. Jag som fortfarande inte har beställt, trodde ju det var gott om tid när det stod oktober ut.......

• cattis82

Jag ska ringa mammarazzi och kolla. De kan väl inte ändra sådär från en dag till en annan. Snacka om att man känner sig lurad

• cattis82

Har ringt mammarazzi och det är UJ som inte ville att de skulle ha en sån rea så de fick inte ha kvar den för dem. Jag antar att man inte kan göra så mycket åt det. Tur för er som redan beställt till reapriset

Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII