monikaifalun skrev 2008-09-11 16:34:25 följande:
Om du köper en begagnad så ska du kolla att det inte finns några sprickor runt handtags lederna dom byttes 06/07 till leder som har en extra metalled på utsidan. Kolla också att vagenen inte är sed i chassiet. Tag av hjulen och kolla så att bakaxeln är hel. kolla när du går med vagenen med lite tyngd i att hjulen inte wobblar en massa. Kolla så att framhjulet går att låsa (fjädern i spärren brukar lossna)Jag jobbar i barnvagnsaffär och det är dom vanigaste felen vi dett på UJ som är 2-4 år gammla.Jag har en UJ själv och vi tar med den i motionsspåret (skogsspår) Det extremaste jag gjort i skogen med vagnen var att jag låste framhjulet och gick rakt ut i blåbärssnåren.Jag älskar min UJ!!!! Den klarar allt. Jag kör den med en hand( dotter 14 kg sittandes i) och har hunden i den andra.Har haft 4 olika sorters 3-hjulingar men UJ slår allt i den katigorin tycker jag.Lycka till med letandet.
Sprickor? Njja...ang handtaget så byttes 2005:ornas ut...och ser ut precis som knutarna gör på 2006.orna! Den "extra" metallskenan som du skriver om kom from 2007:orna!! DVS vissa 2005 var defekta=alla knutarna byttes ut gratis!! 2006 o framåt=Inga defekter/problem & inga knutar behövs bytas!!