Inlägg från: Lille Mammsen |Visa alla inlägg
  • Lille Mammsen

Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII

charmmiss skrev 2008-09-11 11:48:54 följande:
    shit vad sur jag är, har varit i kontakt med mitt bostadsbolag om att vagnen inte kommer in i barnvagnsrummet. De vill inte göra något åt saken utan kräver att jag ska köpa en ny vagn eller bära upp vagnen 2 trappor upp in i lägenheten. Ställer jag den i trapphuset kommer de att ta bort den sa han.
    Bökigt men...du får fälla ihop den o ställa där inne!!
  • Lille Mammsen
    charmmiss skrev 2008-09-11 15:20:59 följande:
    det kommer inte bli så enkelt att fälla ihop vagnen med en nyfödd och en snart tvååring. Var ska jag lägga bebisen när jag fäller ihop vagnen?
    Men hur hade du tänkt o gjort om du hade fått in den då?
  • Lille Mammsen
    monikaifalun skrev 2008-09-11 16:34:25 följande:
    Om du köper en begagnad så ska du kolla att det inte finns några sprickor runt handtags lederna dom byttes 06/07 till leder som har en extra metalled på utsidan. Kolla också att vagenen inte är sed i chassiet. Tag av hjulen och kolla så att bakaxeln är hel. kolla när du går med vagenen med lite tyngd i att hjulen inte wobblar en massa. Kolla så att framhjulet går att låsa (fjädern i spärren brukar lossna)Jag jobbar i barnvagnsaffär och det är dom vanigaste felen vi dett på UJ som är 2-4 år gammla.Jag har en UJ själv och vi tar med den i motionsspåret (skogsspår) Det extremaste jag gjort i skogen med vagnen var att jag låste framhjulet och gick rakt ut i blåbärssnåren.Jag älskar min UJ!!!! Den klarar allt. Jag kör den med en hand( dotter 14 kg sittandes i) och har hunden i den andra.Har haft 4 olika sorters 3-hjulingar men UJ slår allt i den katigorin tycker jag.Lycka till med letandet.
    Sprickor? Njja...ang handtaget så byttes 2005:ornas ut...och ser ut precis som knutarna gör på 2006.orna! Den "extra" metallskenan som du skriver om kom from 2007:orna!! DVS vissa 2005 var defekta=alla knutarna byttes ut gratis!! 2006 o framåt=Inga defekter/problem & inga knutar behövs bytas!!
  • Lille Mammsen
    Tejja skrev 2008-09-11 17:59:29 följande:
    TjenaJag vill ha tips på var man kan köpa ny klädsel till UJ.Jag har kollat lite på några webshoppar man jag hittar inget.
    Man får "ringa" om dessa.....................
  • Lille Mammsen
    Tejja skrev 2008-09-12 06:59:23 följande:
    tack mamsen!Vad kostar en ny klädsel??
    Ny i butik ca 1990-2290:- men ibland på "special" pris i div buriker!! Beggade finner du ganska mycket på tex tradera,blocket & här på FL´s sälj/köp tex!
  • Lille Mammsen
    hag7 skrev 2008-09-12 07:46:58 följande:
    Godmorgon UJ experter ! Har hittat en syskon UJ från 05 va ska jag tänka på o var dom helgråa då el gråa med svarta sittsar ? är grå en tråkig färg o vad är lagom att betala för en 05:a utaan tillbehör ?
    Enfärgade 2005:orna vad med mörk sitts!!
  • Lille Mammsen
    Lille Mammsen skrev 2008-09-12 07:58:37 följande:
    Enfärgade 2005:orna vad med mörk sitts!!
    var ska det stå trötter i bollen........
Svar på tråden Samlingsplats för UJ-ägare! (mountain buggy/oth) del XII