• rubicon

Långtids mammalediga i Uppsala??

Hej, heter Andrea och har precis flyttat till Uppsala (till Bälinge) Jag är hemma med min pojke på 22 månader, och kommer nog att vara hemma minst ett år till. Har tänkt att det skulle vara kul att lära känna lite andra mammor som ska vara hemma.

• rubicon

Kul! Ja, vi åker upp till umeå nästa vecka och blir borta ett par veckor, så det gör då inget för mig

• rubicon

Hej, hopp, är tillbaka från semestern nu. Kanske en träff någon dag?

• rubicon

Jag är typ hemma "alltid", så det mesta funkar för mig

• rubicon

Jag träffs helst inte tisdag och torsdag, för då har vi öppnis här i Bälinge och det är enda chansen för Florian att få träffa lite äldre barn. Men kanske onsdag?

Tvåbarnsmamman08: Kul med mer folk! Och roligt att du också har en tvååring, min son fyller två i morgon

Vill ni ses hemma hos någon, eller typ på café? För mig skulle det passa så mycket bättre hemma hos någon, för då skulle Florian inte bli lika uttråkad, (med andra ord skulle jag lättare få en chans att faktiskt prata med er )

Oj, märker att jag hade lite krav på det här... Är naturligtvis öppen för förslag. Om ni vill ses hemma så kan jag erbjuda mig att ta första träffen hemma hos mig. Finns mycket bäbisgrejor kvar, plus att huset är hyfsat barnsäkert. Fast rörigt eftersom vi är nyinflyttade...

• rubicon

Onsdag var som sagt bra för mig 9 skulle vara utmärkt, Florian sover vid 11.30-12 tiden så då skulle han hinna vara med och leka. Jag bor i Bälinge, så det ligger ju bra till från Björklinge i alla fall. Det går stadsbussar hit, så det är lätta att ta sig hit. Buss 111, mot Bälinge.

Ja, ni får gärna komma hit!

• rubicon

Tvåbarnsmamman08 och bara lilla jag: Jag har e-postat er om vägbeskrivning mm.Tvåbarnsmamman08: Ta gärna stora flickan, det skulle vara kul för Florian tror jag.

Mass2: Om jag får din e-postadress kan jag e-posta dig också.

• rubicon

Ja, det blev ju inget i onsdags. Vad sägs om ett nytt försök nu på onsdag istället? Jag förnyar mitt erbjudande om att vi kan träffas här hos mig. Tex kl 9.

• rubicon

Borpålandet: Hej,välkommen till tråden. Lite dålig aktivitet här just nu, men jag hoppas vi kan börja träffas på riktigt snart! Jag kan bara upprepa min inbjudan till träff på onsdag, eller kanske på fredag om det passar bättre? Eller finns det andra förslag?

Svar på tråden Långtids mammalediga i Uppsala??