Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Svar på #809
    Kaiza grattis till din viktminskning det är ju jättebra, då ska jag försöka vara strikt med lchf och gå ner på köpet
  • Maddisen80
    Svar på #809
    Kaiza grattis till din viktminskning det är ju jättebra, då ska jag försöka vara strikt med lchf och gå ner på köpet
  • Maddisen80

Ni kan göra blomkålsmos,zuchinnipasta,grönsaksgratänger

Ansapansa skrev 2008-08-15 13:34:46 följande:
    alltså min sambo ska haka på detta, men i stället för potatis,pasta ris mm behöver han någon mycket mättande(har sagt att det räcker ofta med en härlig gräddig sås,kött och lite grönsaker) men han tycker inte att det räcker. Han jobbar på posten och är hungrig som en häst varje dagvad äter ni till köttet och såsen?
  • Maddisen80

kaiza hejsan hur är läget med dig idag

Muminski skrev 2008-08-15 15:26:34 följande:
    Jag har mer problem med själva skelettet känns det som, att det är något knas med "gångärnet" där benet sitter i sätet och bakbenet, men jag erkänner lite ont i ryggen har jag ju oxå. Doktorn tyckte inte att jag var överviktig när jag träffade henne men jg har ett bmi på 27. Eftersom jag är tung i mig själv behöver jag träna mycket för att få en bra stabilitet i kroppen. Då kan några kilo hit och dit vara avgörande.Förstår att du är less, men numera vill man inte gärna operera diskbråck.. ja om man inte kan kissa och sådant så gör de ju det..annars är det just träning och pillertrillande som gäller.
  • Maddisen80

hmm är sushi gott?

Egensinnig skrev 2008-08-15 20:04:51 följande:
    Sushi - gör en omelettrulle. Stek en omelett o fyll med valfri fyllning - tex ost, philadelphia, skinka, salami
  • Maddisen80

jag har sagt en sak men de var inte om ägg ,utan de va isbergsallad sen lgäger man i pålägg som man bruka ha på mackan sen rulla man ihop mackan så blir de som tunnbrödsrulle
    Mary Cherry skrev 2008-08-15 22:23:13 följande:

Var det nån här som skrev om kalla stekta ägg som man kan ha som macka, eller läste jag det i nån blogg? Jag provade hur som helst det idag, stekt ägg, bregott, ost och mjukost med baconsmak på toppen. Skitgott var det. Till efterrätt åt jag vispgrädde med grekisk yoghurt, kakao och liiiite florsocker, smakar chokladmousse.
  • Maddisen80

jag är inte nykterist, jag ska parta nu den 23 augusti för jag fyller år

Linda1976 skrev 2008-08-15 22:39:27 följande:
    Nix. Jag gillar vin, och dricker det lite då och då. Däremot så undviker jag starksprit om det inte är partyparty.
  • Maddisen80
    Svar på #867
    Egensinning grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat,blir mer och mer inspirerad
  • Maddisen80

Grattis att du bara åt så lite, du ska vara jättestolt för det . här går de sådär, men nu har jag fått motivation att klara det för jag ska bli spinninginstruktör

Boktokig skrev 2008-08-16 11:22:23 följande:
    Usch, idag har jag fallit offer för min hemliga last... Ferraribilar... Jag lyckades hejda mig efter 4-5 st, så det har ju förmodligen ite så stor betydelse för min del.Tyvärr så har vågen stått still de senaste dagarna och jag har vil ha mer resultat, för annars tappar man lätt motivationen. Hur har det varit för er andra? Har det stått still ett tag och kommit igång igen och i så fall, hur länge stod det still?
Svar på tråden LCHF tråden 3