-
Nej jag åt inte enligt lchf när jag var gravid, heller inte innan. Barnen är nu 10 mån och jag började för 6 veckor sen Började göra något åt vikten seriöst i mars i år. Under graviditet så har läkarna inte riktigt koll på om lchf är så lämpligt utan de flesta lchf-läkare råder till att man äter lite extra kolhydrater medans man är gravid än så länge. Jag personligen skulle ha ätit mer GI-baserad kost under graviditeten. Eller bara ätit vad jag velat i begränsad mängd. Bara för att man är såå sugen på bakelser så behöver man ju inte äta 15 utan det räcker ju med en endaFjällräven skrev 2008-08-06 22:02:27 följande:Svar på #553Fortsatte du att äta enligt lchf när du var gravid? Förhoppningsvis så dröjer det inte alltför länge innan man plussar och är lite fundersam på hur man ska göra då...Vill ju inte gå upp allt igen!
-
Alldeles utmärkt!Anke skrev 2008-08-07 09:19:16 följande:men får jag ställa en fråga, vet inte om det kanske går att hitta svar i någon av ovanstående länkar. Hur tränar ni utan att äta kolhydrater?
Jag går promenader och tränar gym (styrketräning) 2-3 ggr i veckan och tar inga extra kolhydrater för det. Har energi och ork, GRYM återhämtning efteråt (det var nytt för mig) känner mig alltså färdig för en runda till om det vore så medans en del andra är halvdöda efter passet och tror att en banan ska rädda dom. Jag tar lite bacon tex eller något annat med protein och fett när jag kommit hem. Oftast är jag inte hungrig alls efter träning men tar ändå något litet. Ost går oxå bra.
Muskler byggs av protein och fett har jag läst. Inte kolhydrater. Och det stämmer på mig. Har kunnat öka i vikter och ser oxå resultat på tex armar.
Men läs lite på KiF under fliken Motion och träning på forumet så hittar du lite mer om att träna på lågkolhydratkost
www.kolhydrater.ifokus.se/ -
Kanske ska tillägga att under omställningen (de första veckorna) så kan omställningen göra att man är mer orkeslös och vänta då lite med att börja träna tills kroppen förstått att inte driva på kolhydrater utan gå på fettdrift.Anke skrev 2008-08-07 09:19:16 följande:under rivstarten så kör jag gi-noll. tänker fortsätta med den åtminstone en vecka till. men jag kan tänka mig att alltid köra gi-noll för den delen. men får jag ställa en fråga, vet inte om det kanske går att hitta svar i någon av ovanstående länkar. Hur tränar ni utan att äta kolhydrater?
-
Maddisen: Det är individuellt. Egentligen är lchf mer en kosthållning än en bantningsdiet eftersom när en underviktig går upp till normalvikt av kosten och överviktiga går ner till normalvikt.
-
Jag testade Airams pizzatallrik idag airamsmat.webblogg.se/2008/july/pizzatallrik.html
(har givetvis lagt till länken även i recepttråden ) -
Grattis! Bra gjort Nu kanske det lugnar sig lite i viktraset för att vattnet har försvunnit/håller på att försvinna men sen börjar det knapra på fettet oxå. Gjorde oxå ett sånt där "ras" på bara några dagar.lärjunge skrev 2008-08-07 17:36:21 följande:1/8 var ja 128 kg idag är jag 124 kg!
-
Då har du ju koll För en som inte gått ner i vikt förr med kostförändringar så blir man lätt lite besviken när det börjar sakta av i den så starka inledningen Jag vet själv att jag blev lite besviken men borde faktiskt vara nöjd med 0.5kg i veckan. Det är ju sunt och då hinner även skinnet med i svängarnalärjunge skrev 2008-08-07 19:02:55 följande:Tack! Jag alltid går åtminstone 5 kg om första 2v o sen blir det 1kg per vecka... bara för att jag är ju så stor. När jag är nära målvikten, då börja det går långsammare.
-
Njuta: Tror barnen behöver kolhydraterna faktiskt Iaf lite granna. Men det är ju inte stort besvär att koka lite potatis/ris/pasta som tillbehör. Gör det själv när maken önskar det, han äter inte helt som jag.
-
Vatten är bra
31/7 74.0 kg
1/8 73.5 kg
2/8 74.0 kg
3/8 74.0 kg
4/8 73.9 kg -
Kaiza:
Det är fullt möjligt att gå ner några kilon under den första veckan. Det är visserligen bara vatten men det är roligt med en sådan start. Sen börjar det ta av fettet oxå men då går det lite långsammare. Fett mättar oxå så du kanske bör lägga på en extra klick smör på tallriken eller äta lite ost. Eller vispa fet grädde och äta med lite hallon tex som dessert.