Inlägg från: Tristanya |Visa alla inlägg
  • Tristanya

LCHF tråden 3

här ätit duktigt idag.. men sen kom snedklivet.. en rågmacka o en liiiiten muffins med mindre socker i (hemmagjord)..
    skulle inte ha tagit dom, eller åtminstonde bara tagit en sak av det..
    men har ätit bra annars idag, så gör nog inte såå mycket!

är verkligen brödet som är värst, försåtr inte varför det är såå svårt att glömma bort hur gott det är!
    ska försöka mig på brödet som det pratats om i tråden! hoppas det blir gott, då kan jag ju iaf äta det.
    sen när jag åker till sthlm i slutet av nov ska jag kolla efter det där Low carb brödet som finns o köpa där!

• Tristanya

Smurfan 81 skrev 2008-10-01 22:19:45 följande:

Var finns det Low Carb bröd att köpa i Stockholm? Jag bor i Stockholm!
    finns på vissa affärer, ica, coop tror jag hade det.. kan försöka hitta länken! vänta lite!
  • Tristanya

Smurfan 81 skrev 2008-10-01 22:19:45 följande:

Var finns det Low Carb bröd att köpa i Stockholm? Jag bor i Stockholm!
    kolla denna länk! o leta upp brödet..
    www.carbzone.se/
  • Tristanya

står ju innehållsförteckning på sidan.. innehåller lite vetemjöl, men är bara 2,7g kolisar/skiva, så är ju endå ok!

• Tristanya
    yrväder skrev 2008-10-01 22:26:31 följande:
    fast mjöl är ju ajabaja hur lite det än är. Egentligen, om man ska hårddra det.
    mmm det är ju det!
    men utifrån kolhydratinnehållet är det ju kanon, o är endå ett riktigt bröd!
  • Tristanya
    Livshlädje skrev 2008-10-01 23:06:45 följande:
    Men, brödet innehåller ju 11% kolhydrater - låter inte LCHF i mina öron! Men, det är klart, ska man fuska är det kanske bästa brödet att fuska med..
    men det är om man äter EN skiva, då innehåller det 2,7 kolisar.. Finn crisp som många äter innehåller då mer kolhydrater per skiva..
  • Tristanya
    pilliss skrev 2008-10-02 22:36:37 följande:
    ok. tackkände bara till VLCD.
    vad är det då?
  • Tristanya
    Callina skrev 2008-10-04 13:10:39 följande:
    Smurfan81: Ok, tack för svar För jag har fått för mig att man måste ha väldigt mycket att gå ned för att lyckas med LCHF eftersom metroden gör att kroppen ska hamna på idealvikten men det är ju fel då uppenbarligen :) Har du tränat samtidigt, eller bara ätit massa fet mat? *nyfiken* Märkte du viktnedgång redan första dagarna eller är det de sista dagarna det börjat hända saker?
    jag har gått ner ca 6kg på en månad.. första kilona gick fort, men är ju vatten man haft i kroppen som försvinner..
    har inte tränat nått, enda är promenader med hunden som vanligt!
    har ca 14 kg till minst att gå ner, men siktar på 4kg till nu först..
  • Tristanya
    Maddisen80 skrev 2008-10-04 15:29:08 följande:
    Svar på #2604Fy på er vad vissa fuska, nu får vi inte göra de, vi kan ha en utmaning se vem som kan hålla sig ifrån frestelserna längst?
    jag är gärna på.. måste sluta fuska nu!
Svar på tråden LCHF tråden 3