Inlägg från: leende guldbruna |Visa alla inlägg
  • leende guldbruna

LCHF tråden 3

Muminski skrev 2008-09-18 11:21:41 följande:
    Aha.. jag har ett knep..Ställer klockan på ca 30 min innan jag ska gå upp, tar mina värktabletter och slumrar en stund. Då har smärtlindrande effekten påbörjats när jag väl går uppoch jag kan utan hjälp ta mig upp ur sängen. När jag väl börjat röra lite på mig brukar den värsta smärtan lägga sig. Är ute och går med mina mbt skor ca 30 minuter om dagen..sned vind och mycket märklig gångstil, men det går. Jag går till tåget som tar mig till skolan och från tåget till skolan..sedan äter jag min medhavda frukost där. Funkar jättebra för mig.
    jo så har jag gjort när sambon e hemma ,typ helger men annars går det inte.kan inte lämna barnen själva.ibland går jag till dagis med yngsta men då blir frukosten väldigt sen om jag ska vänta.
  • leende guldbruna

är det ngn som gjort taco gratäng i recept tråden och redan har koll på hur mycket kolh. det är per portion?

den luktar gott,ska snart äta.

• leende guldbruna

efter idag ligger jag på 73% fett 2 %kolhydrater å 25 proteiner.
    ska nog fylla i ett par dar ,men tyckte att det var lite krångligt.

vill bara kolla att jag gör rätt ,litar inte på känslan när det blev så här.

• leende guldbruna
    Svar på #2127
    Som kattmor skriver så är det värt det,för sedan så mådde jag så himla bra.och när man väl avgiftat sig så känns det så bra när man klarar å bryta dåliga mönster med godis å socker öht.

så mitt råd -kämpa på det blir snart bättre.
    jag var oxå en riktig socker råtta-kunde mörda varenda kväll för en 200 g marabou. men nu har jag varit utan godis och läsk i snart 7 v.Jag trodde aldrig jag skulle klara det.ngn vecka med andra dieter å så föll jag tillbaka. Men nu tänker jag inte ens på det trots stort besvär med att laga ngt gott inför kalas å dyl. Fortarande så att jag gärna fikar ihop å så men inget med socker eller mjöl i.å en av de stora vinsterna är -8,5 kg.
  • leende guldbruna
    Svar på #2270
    registrera dig på minmat.se å försök å hålla kolhydraterna på max 5%.kanske lägre när du ska gå ner så lite?

Jag gick ner ända till v 6 då jag gick upp ett kg.men det kan ju vara olika,svårt att säga när man inte vet hur du äter ,om du gör fel alltså.
    Men man "brukar" väl gå ner vätska 1:a v en hel del,men det hänger ju oxå ihop med hur du åt v innan.
    Jättesvårt men ge inte upp,blir nog snart bättre.
  • leende guldbruna

Hej hej!!
    Tillbaka från Rom å två kg upp. Men det är ok.
    Nu har jag kört igång igen.

När jag åt finn crisp så gick jag upp i vikt

Bacon muffins -jättesmarriga å enkelt å ta med.
    Ska äta en nu

• leende guldbruna
    nirakkarlsson skrev 2008-10-07 19:59:06 följande:
    Måste fråga,Ni som har kollat på minmat.net hur ska resultatet se ut på intag kolisar,fett och proteinet??Svårt att veta exakt hur mkt gram man har ätit av allt,men vill gärna veta hur mkt Ni har!
    jag har fått höra att fett ska ligga mellan 75 och 80 % kolhudrater max 5 %

var det de du undra?

Jag håller med ,det är svårt att vet ahur många gram man åt.jag tar några dagar då och då när jag väger maten ,men gör det hellst inte jämt-blir så besatt.
    Lycka till!!
  • leende guldbruna
    nirakkarlsson skrev 2008-10-07 20:07:19 följande:
    tack,jag har legat på 72% fett och 8% kolisar..men då vet ja inte exakt hur mkt jag har ätit i gram...har nog räknat för mkt
    nä det e ju ganska viktigt å veta hur många gram man ätit annars kan man ju strunta i å skriva upp,eller ja det beror så klart på hur duktig man e på att uppskatta .jag e inte duktig på det alls
  • leende guldbruna
    Svar på #2906
    viktnedgången e väl olika för alla och hänger delvis ihop med hur lite kolhydrater du äter.Alla i den här tråden e ju inte super strikta å då kan det ju bli så.Jag har gått ner mellan 1 och 1 1/5 kg i veckan,å det tycker jag e mycket.Men sen e det klart att man helst velat gå ner 20 kg på en kvart.Eftersom jag har så mycket att gå ner

Men vilken annan kost tänker du att det skulle gå "snabbare " med??

Visst ,jag har varit med i vv förr å då kunde jag gå ner 2 kg men sen inte gå ner ngt nästa v, Är svårt å jämföra viktnedgång!

Hoppas du hittar det du söker
  • leende guldbruna
    Medusan skrev 2008-10-15 18:36:36 följande:
    Smurfan1300 kcal låter ju som en rimlig nivå att ligga på. Men kan man gå ner så mycket som 1 kg i veckan på den nivån?
    jag har mest gått på känsla=mycket fett ,lite kolhydrater. men när det tog stopp ett tag så höll jag mig under 5% av dagsintaget om du använder minmat.se. 80% fett ca.
    Vad gäller kalorier har jag inte alls tänkt på det.

Har inte tränat alls,men börjat nu med promenader.
Svar på tråden LCHF tråden 3