Inlägg från: leende guldbruna |Visa alla inlägg
  • leende guldbruna

LCHF tråden 3

hej hej!!

Jag måste gå ner i vikt,ryggen har pajjat

har provat det mesta förut å går ner först för att sen stanna upp å hinna lessna.Första dagen idag å började den med 3 ägg å vatten.

problemet med mig e att när jag "sätter igång" så "glömmer" jag å äta. kan va helt utan hela dagen för att sedan äta ett par kotletter med sallad på kvällen å antar att det är det som gör att det inte funkar -efter en 2-3 v lessnar jag har endast gått ner ett par kg å frossar återigen i den stora trösten -choklad.

Bra ,snabba lösningar av mellanmål å bra mat mottages tacksamt.
    vet att jag ska låta bli pasta pot-en frukt om dagen å feta produkter.
    annat jag ska tänka på??

• leende guldbruna
    Hägris skrev 2008-07-29 15:40:11 följande:
    mera fett? Jag äter snart inte annat.. MEN jag tror att jag saknar fibrer jag har ju i alla tider ätit extremt mycket grönsaker och nu nästan inga, vad kan vi äta som innehåller mycket fibrer?
    får man inte äta grönsaker??

trodde man fick äta hur mycket grönt man ville?!?
  • leende guldbruna

Tack för era recept på moset å coe slaw lät smarrigt!!

Hur mycket får man äta .....eller lite

jag äter nog väldigt stora portioner så tänkte att jag även skulle se över dom. hur mycket äter ni ungefär??

• leende guldbruna
    JewelGirl skrev 2008-07-29 16:29:10 följande:
    Hägris: Sökte lite hastigt på kolhydrater.ifokus och där säger folk kokosfett, kokosolja, smör, linfrö, psylliumfrön, magnesium, fiber husk (dock ingen aning om vad det är) för att "smörja" tarmarna.Dricker du för lite vatten är en annan tanke?Grejjen är att man inte ska behöva äta massa extra fibrer på LCHF-kost tydligen. Själv tar jag oftast 1-2 msk psylliumfrön i youghurt några gånger i veckan och har inte upplevt bekymmer ännu. Hoppas det löser sig.
    så yoghurt e ok?

jag har nog missuppfattat en del...eller beror det på att ni hållt på ett tag -att ni smyger in en del kolhydrater ?
  • leende guldbruna
    JewelGirl skrev 2008-07-29 19:46:10 följande:
    Man får ju äta alla grönsaker som växer ovanjord med undantag på rädisor som växer under jord. Sen är det lite olika hur mkt man kan äta av varje grönsak, alla har ju olika mängd kolhydrater per 100 g. 192.121.81.11/livsmedelsok/ är en bra länk att kolla vilka grönsaker som är bra. Annars finns det ju listor på KiF. Har för övrigt lagt allt mitt lchf-bloggande på egen blogg istället för på familjebloggen lchfkost.blogspot.com/
    vad e Kif?
    oj vad med frågor jag har-ska googla LHCF nu trodde att det va samma som gi.
  • leende guldbruna

hej hej!!
    Nu har jag uppdaterat mig -läste i kostdoktorn.
    men fick ett annat problem vad köper ni för bacon???
    det ska ju inte vara några E i innehållet å det finns det i bacon-ja det finns i allt.

så struntar ni i det eller köper ni ngn spec bacon??

dricker ni kokos fett?? för toa besök??

oki , hoppas jag slipper .lät inge kul.är det inte mer smör som gäller??

• leende guldbruna

jaha

ok så det funkar utan att ta bort E-blev lite orolig i affären när det va E på allt.
    Äter du korv??
    enligt Gi e korvar med 75 % kött i ,ok.

E fakt peppad på detta nu

• leende guldbruna

hej !!
    jag har ätit massor av cole slaw och blomkålspureen med kött eller kyckling-hållt på en vecka och inte gått ner ngt

men jag kämpar vidare.
    vet inte om jag äter för mycket eller för lite...

ser ut ungefär så här
    frulle: bacon å tre ägg
    lunch: ett kyckling lår å lite sallad,middag: blomkål 2 karrekotletter och coleslaw halva tallriken. ibland ngn frukt å så typ 2 liter vatten.

jag väger oxå 100 kg å e 171 lång.

• leende guldbruna
    JewelGirl skrev 2008-08-08 09:27:09 följande:
    leende guldbruna:Jag hade nog lagt till mer fett på frukosten, lite färre ägg och mer bacon, ost och smör eller kokosfett i kaffe/te. Du ska äta mer kött än grönsaker, grönsakerna har oxå kolhydrater i sig men inte så mkt. Tex är broccoli bättre än blomkål kolhydratmässigt sett. Lunchen tex med kycklinglår som är magert behöver bättre tillbehör än en sallad. 2 karrékotletter, karréskivorna brukar vara rätt stora, det kanske duger med 1,5? Cole slaw, är den egengjord eller köpt? Den kanske innehåller mycket kolhydrater, tex moroten är ju inte bra för oss. Frukt är inte så lchf.Förlåt om det låter negativt men det kanske kan hjälpa dig att få ordning på menyn
    Tack för tipsen!!
    Cole slaw har jag gjort själv med creme fraiche,senap å majjonäs-provade den med grädde men ungarna gnällde gillar den med fraiche mer.ingen morot i.
    ska äta mer bacon å ost oxå. jo visst kan jag dra ner på kotletterna nä jag vet att frukt inte e bra men har tänkt att det e bättre än kakor som de andra på jobbet äter.men kanske ska byta ut dom mot nötter ngn dag.
    jag äter värktabletter å e inte hungrig men då trodde du jag åt för mycket ist??
Svar på tråden LCHF tråden 3