-
Det är jättebra! Alla framgångar är super och du ska ta det i din takt. Jag slutade tvärt, men jag är sån som person också. "Allt eller inget". Jag jobbar på det, livet är inte svart eller vitt. Man måste tex inte hoppa av programmet för att man tog en kaka efter frukost.mo m2007 skrev 2008-08-01 23:19:14 följande:nej målet är att sluta med mackor, men att från ha levt på dem så är en macka till lunch kanon. Kakan var jag bara pmssugen på *S*
-
Det är Mary Cherry! Nya tag. Du har det ju förspänt då du delar diet mad sambon. Der gör jag också.Mary Cherry skrev 2008-08-02 11:41:23 följande:Åh, det där är jag i ett nötskal. I min värld är det svart eller vitt och funkar det inte på en gång lägger jag ner. Jag läser här och samlar mig inför måndag när jag ska börja om med lchf. Sambon började i våras, sen hakade jag på ett litet tag, men efter midsommar har det bara varit godis och glass och kakor. Nu är det nya tag som gäller!
Ang viktminskning så går det lite trögt med min nya diet, men jag är nog helt enkelt sönderbantad. måste ha tålamod helt enkelt. Och jag vet ju hur stressad jag blir i kroppen av att äta socker så bara det är en anledning att låta bli. Men det är fortfarande jobbigt att låta bli bröd, godis och läsk. Skulle kunna tänka mig sätta i mig en stor baguette med lite sliskig röra just nu. Men en cola till. Så det tar tid att bli av med sockersuget, om jag nu nånsin blir av med det? -
Hej på er i tråden!
Idag har jag fuskat lite med några godisar, en näve chips och en potatis. Vi har varit hos mina föräldrar och där finns alltid snask och chips. JAg måste sluta åka dit tills jag kan säga nej! Det är absolut ingen som trugar, det är den automatiska handen som kommer fram. Den där robotarmen som jag levt med i 30 år. Tankarna vandrade även till frysen när vi drack kaffe på maten, men då sa jag faktiskt nej till mig själv! Alltid något! Men naturligtvis är deras frys fylld med glass också. Storkunder hos Hemglass... Det kanske inte är så konstigt att man är en tjockis om jag växte upp med detta?
Vad roligt att höra att ni andra kämpar på!
Imorgon är det vägning för min del! Ni har väl inte glömt vikttråden?
Kram
-
Lotta, det där beror nog på hur länge man fuskar. Om du kommer ur ketos så ka du ju räkna med en viktuppgång då du binder vatten igen i kroppen pga kolisarna. Det försvinner ju fort igen sen. Men om du småfuskar så kan du ju stå stilla. Då får man bli forskare och forska på sig själv. Vad äter jag osv, är det något jag inte "tål" (många kan tex inte äta nötter eller mjölkprodukter för att det innehåller för mycket kolisar eller för att kroppen utsöndrar insulin när det äts)
Jag kan ju känna att jag "går igång" på vissa livsmedel och det borde ju innebära att min kropp tar grejerna för att vara sockerstinna och då utsöndras insulin som förhindrar fettförbränningen i kroppen. Grädde är tokgott enligt mig tex. Och en kaffe latte... Finns det något godare? Det är ju relativt tillåtet men om min kropp reagerar på det som godis så kommer jag ju itne gå ned i vikt...
-
Jag vill också se mamma mia! Ska nog se den snart. Nya tag, heja på!godisanna skrev 2008-08-03 22:14:06 följande:OT. Jag va på Mamma Mia (filmen) idag. OJOJOJ vilken bra film.. så underbar med alla abba sånger. Här börjar nya tag imorgon. fuskat i helgen *smäll på fingrarna*
-
Åh, vad ni skriver!
JewelGirl, är du inte nöjd med dina resultat eftersom du funderar på att strama till den? Jag tycker du är jätte duktig och du får ju resultat!
Sjalv har jag fuskat idag. Sommarens enda mjukglass intogs nere på stan och den var god! Och sen en Gi burgare (ej lowcarb). Och en latte. Men nu så är det nya tag igen. Sockerråttan ska hållas nere.
Ska uppdatera mig i vikttråden nu. Har sedan start gått ned 2 kg och 4 cm i midjan. Det är helt okej för 4 veckors lchf enligt mig.
-
vilken färg har du då? Jag har mittenfärgen och anser mig vara i ketos.Socialen skrev 2008-08-04 22:45:35 följande:Det ger inte utslag på sticka i alla fall
-
En burk under hundringen.Callina skrev 2008-08-04 22:51:20 följande:Vad kostat ketosstickor?
-
Socialen: äter du tillräckligt mycket fett? Om du äter för mycket proteiner så förhindrar det ketos. Del av Proteiner omvandlas till glukos i kroppen.
-
Men han skriver ju också att viktminskningen går saktare ju närmare man kommer. Testa kör striktare i några dagar för att komma i ketos och sen sakta ändra tillbaka kosten då. Kroppen kanske behöver en liten chock för att vakna! "jaha, ska vi bränna fett? Okej!"Socialen skrev 2008-08-04 22:56:22 följande:Men SSS rekommenderar ju högproteinkost till personer som är nära målvikt och säger att man ska vara lite noggrannare med kaloriintaget ju närmre mål man är? Oftast ligger min fördelning 65-75/20-30/3-5