Inlägg från: drömhus |Visa alla inlägg
  • drömhus

LCHF tråden 3

God morgon i tråden!

Ställde mig på vågen i morse bara för att (registrerar bara 1 gång per vecka) och då hade jag gått ned allt jag gått upp sen förra veckan (registrerade ju plus igår) och lite till. Snacka om att kroppen är en konstig manick!

Nu är det dags för morgonpromenad. Ingen är vaken i lägenheten så det är rätt skönt att sitta här i lugn och ro, men min stegräknare vill ha mat nu!

• drömhus
    bananglass skrev 2008-07-29 09:54:57 följande:
    Hej!Jag har bestämt mig för att prova LCHF-kost en period för mitt psykes skull. Har väldiga humörsvängningar pga en psykisk sjukdom och har blivit tipsad om att LCHF-kost kan ha en viss effekt och det kan knappast bli värre om inte annat.Mitt problem är att jag är väldigt tanig, tappar vikt lätt och ligger nära undervikt som det är idag. Fett är ju förvisso energitätt, men också mättande och jag har inga hungerskänslor, så jag måste påminnas om att äta. Någon som vet om det finns några speciella rekommendationer vad gäller smala personer som äter LCHF?
    Mer kolhydrater i bra former måste du äta, men ej i form av godis och andra snabba kolhydrater. på http://kolhydrater.ifokus.se/ klickar du på "forum" och fliken "vi som vill gå upp i vikt". Där kan du prata med likasinnade och läsa igenom de tips som finns på att gå upp i vikt och komma tillrätta med hungerkänslorna. Alla i denna LCHF tråd som är aktiva just nu vill ju gå ned i vikt så våra ätrutiner passar inte dina behov.
  • drömhus

Jag har uppdaterat trådstarten litegrann med länkar osv. Hoppas det är ok för alla i tråden. Det är ju inte jag som "äger" tråden utan jag tog bara initiativet att göra en ny då den gamla höll på att försvinna. JewelGirl, jag lånade länkar från din blogg! Hoppas det var okej!

• drömhus

Självklart får du länka, den är ju offentlig! Vi börjar bli många som bloggar så när jag får rumpan ur vagnen ska jag länka på min sida också! Pizzan är inte ännu... :-/

• drömhus
    JewelGirl skrev 2008-07-29 21:28:03 följande:
    leende guldbruna: Som drömhus sa är KiF = kolhydrater.ifokus. Har sett förkortningen innan och den är smidig Lchf är som GI-noll kan man säga. Har iaf hört det.
    JewelGirl, du måste mena GI Rivstart! ?
  • drömhus

GI noll är ju sten sture skaldemans lchf program. Extrem low carb. från 12 gr kolisar per dag och uppåt. 12 gr är inte mytcket!

• drömhus

Jag gick på toa och gjorde 2an minst 2 ggr per dag förut och det var läst. Nu är det fast och ibland går jag 2 ggr per dag ibland ingen. Jag mår bättre i magen nu.

• drömhus

Vad många nya i tråden! Välkomna allihopa!

Jag är stolt över mig själv! Var på kalas igår och min kompis hade fixat bär med grädde till mig, jättegulligt av henne! I övrigt så fanns det massor med kakor och bullar och tårta, och jag som är en riktig sockerråtta tog inget! För att kunna bekräfta min kompis så smakade jag en halv tsk av både tårtan och cup caken och sa att de var goda, för det var dom! Men en stor klapp på axeln på mig! 

Svar på tråden LCHF tråden 3