Inlägg från: Hägris |Visa alla inlägg
  • Hägris

LCHF tråden 3

Den äär ju viktig för ditt lördagsmumsande =)  men förska måste vara mycket mindre än torkade iaf..

Linda1976 skrev 2008-08-03 20:10:39 följande:
    www.recepthjalpen.se/dadel.htmlHär står det också 68 och att det är hämtat från slv. Mysko, när jag sökte där för nån vecka sen så stod det bara torkade?? Hm....Ursäkta att min dadel-problematik tar upp hela tråden!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag vet ... men hårdost är bra mot hål i tänderna!! Skrattande

Fjällräven skrev 2008-08-03 20:24:21 följande:
    Tog några skivor och nu känns det bättre Men har ett as till andedräkt, usch jätteäcklig!Menmen...sånt man får ta
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag har glufsat i mig en massa brie och coops kabanoss stekta i små bitar med massa smör..

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag minns vikttråden men har ingen våg!!Förvånad

Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

japp min favvo om man ta den och lika mycket smält smör och blandar så får man en god fettsås =)

Fjällräven skrev 2008-08-04 21:00:27 följande:
    Tackar! Jag kör på med LCHF, inga shakes eller sånt. Från början så var jag noga med att fylla i allt i minman för att få en uppfattning om vad och hur mycket jag kan stoppa i mig, nu när jag fått kläm på det så äter jag utan att väga och greja på.Måste bara tipsa om en grej om inte alla redan vet om det, finns en kall bearnaisesås i vit flaska, 0,5g kolhydrater/100g och hela 72,9g fett/100g. Riktigt god och väldigt mättande!
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

Tuggummi kan absolut vara boven (ska leta åt beviset)

Socialen skrev 2008-08-04 22:36:02 följande:
    Grrrr varför kommer jag aldrig i ketos??? Kan det vara för att jag tuggar tuggummi (sockerfritt)? Mitt kolhydratintag ligger oftast på 10-15g/dag sedan ca 2 veckor, kanske mer
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

mest mjökprodukterna, äter nog för mycket sådana ska dra ner har jag tänkt, anars grönsaker... min stora "last" dom är så goda.. Jag äter INGA säd,majs,ris,m.m-saker.

devega skrev 2008-08-05 11:58:42 följande:
    stått stilla en vecka men imorse när jag vägde mig hade det börjat gå neråt igen, tjoho!tänkte höra med er som kör på LCHF: vad för mat ger er de kolhydrater ni får i er? (fuskar ni med bröd eller är det genom grönskaker och frukt?)
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

kom på en till last, bär dom är ju så goda och färska och överallt.. men snart är dom slut så då går det problemet över =)

Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3