Inlägg från: Fjällräven |Visa alla inlägg
  • Fjällräven

LCHF tråden 3

Usch jag längtar nästan till jobbet! har varit hemma idag då jag haft huvudvärk, men oj vad man snabbt är och kollar i skåpen vad man har för gott!
    Som tur är så åt jag ingenting då jag egentligen inte ens var sugen, bara uttråkad. Sen händer det inte så mycke tpå vågen när man bara är still.
    På jobbet är man alltid igång, lyfter och packar och grejar på. Enda gången man sitter ner är när man är på lunch.
    Nej, nu ska det bli bra och knata tillbaka imorgon!

• Fjällräven

Måste bara höra, när man varit i ketos ett tag försvann andedräkten på er då? Eller finns den kvar fortfarande?

Är lite fundersam, sambon sa just att jag inte luktar ketos längre men vågen visar ändå -0,2kg sen igår. Kan man vara i ketos fastän man inte stinker?

• Fjällräven

Hoppas det gäller för mig också då
    Har inte fuskat någe men kan kanske vara dags att dra ner lite på nötterna ett tag.
    Har ätit 50g jordnötter typ varannan dag, och igår så blev det lite cashewnötter ovanpå currygrytan. Får väl ta och testa det och se om det gör någon skillnad.
    Iofs är det rätt skönt att inte stinka ur munnen hela tiden

Måste bara höra, visst har du också kört Ck? Tyckte jag kände igen ditt nick...
    Tycker den här kosten är mycket bättre! Man får ett mer hälsosamt sätt till maten, för mig var det svårt att övergå från shakes till mat...blev lätt att man blev så till sig att jag tuggade i mig fel saker

• Fjällräven
    Svar på #686
    haha vilka omdömen!
    Jag köpte Gi-noll och är också väldigt tveksam till hans sätt att skriva och referera till forskare men helt utan någon källförteckning! Så jag tar hans egna resultat och forskning med en nypa salt och avvaktar och ser hur det går för mig
  • Fjällräven

Idag köpte jag dom där små BabyBel-ostarna och dom var helt ok! Perfekt å på jobbet när man blir lite sugen, eller som litet fika.
    Men smakade lite smöraktigt men man vänjer sig väl, fick lite julkänslor också då den ser ut som en minijulost

Efter helgens utsvävning är vågen på väg tillbaka igen, och jag hoppas den fortsätter neråt också.
    Man får ju nästan en chock när man ställer sig på vågen och gått upp 1,3kg på knappt två dagar! Men sen inser man ju att det inte är fett utan mest vatten som man samlat på sig...som tur är!

• Fjällräven

Nu är jag i ketos igen, känns riktigt bra! Har ju fortfarande minst 10kg till att gå ner, så nu är det bara å köra på!

Vill gå ner gärna två kilo tills vi ska till läkaren den 27:e, borde väl inte vara helt omöjligt?
    Gäller bara att hålla sig på banan då...

• Fjällräven

Egensinnig: Visst är det rolig att det går neråt på vågen, även om det bara är mest vatten från början!
    Ketosen känner jag av genom att jag får en väldigt sötaktig smak i munnen, sen påpekar min sambo det så fort jag kommer i närheten och ska pussa honom....Så nu brukar jag retas med han

Är man lite osäker så kan man ju alltid köpa ketosstickor, lite onödig produkt men roligt att se att man verkligen är i ketos och äter rätt.

• Fjällräven

LInda1976: Jag köper Green Choice peanut butter ekologisk, och där är det 13g kolhydrater/100g. Så jag tog just en lite matsked och slickade i mig

• Fjällräven

Meeen nu är det ju tråkigt, har stått stilla på vågen i 2 dagar nu. Har iofs inte gått upp heller, men vill ju se att det går ner. Har inte tappat runt midjan heller....Kanske mensen som är på väg snart...Hoppas det!

• Fjällräven

Ojojoj måste bara rekommendera halloumi! Shit vad gott det är! Stekte tunna skivor i torr stekpanna och hade till en räksallad. Blev krispigt och salt! *mmmmmm*

Svar på tråden LCHF tråden 3