Inlägg från: Fjällräven |Visa alla inlägg
  • Fjällräven

LCHF tråden 3

Hej igen! Länge se man skrev här! jag kör på igen efter ett uppehåll då vi var hos sambons mormor o morfar...inte rätt ställe att köra någon diet på kan jag säga...
    Men nu är jag back on track!
    Enda som är lite knepigt är att jag har helt idétorka när det gäller vad man ska ta med sig till lunch på jobbet!
    Kanske är för att man just kommit tillbaka från semestern och inte fått tillbaka rutinerna med matlåda...Hoppas det kommer snart.
    Stadigt neråt går det iaf

• Fjällräven

Ja är jättedrygt när man har mens, har det nu och det händer inte mycket på vågen...menmen, snart är den över

• Fjällräven

Gjorde äggröra imorse, och fick dubbla äggulor i båda äggen! Har aldrig fått det förrut
    Så jag blev ännu mättare än tidigare mornar, fyra äggulor och två äggvitor.
    Eh...ja....lite roar dom små

• Fjällräven
    Linda1976 skrev 2008-07-31 20:55:19 följande:
    100:- för 50 st. Ketosdiastix heter dem.Men när jag läste Skaldeman, så skriver han att i början utsöndrar man ketoner (dvs röd/vinröd sticka) och när kroppen är "ren" så visar de inte utslag längre. Jag fattar nada. Har alltid trott att röda nyanser = ketos???(Körde med stickor när jag CK:ade också!)
    Jag har hållit på i fem veckor nu, och får inte längre lika starkt utslag men går stadigt ner i vikt och är fortfarande i ketos(om man ska gå på andedräkten )
    Vägde mig imorse och har nu gått ner 3,5kg på dessa veckor Är jättenöjd! Och mår toppen! Det är inte längre tråkigt att tacka nej till fikat på jobbet eller när man är borta, jag är ju inte ens sugen!
  • Fjällräven
    drömhus skrev 2008-07-31 22:46:42 följande:
    Fjällräven: Vad får du för utslag nu och vad fick fu i början? Kan jag ha kommit över värsta fasen då då? Har varit "ren" i 3 veckor nu... Socialen: såg att du bor i Uppsala. Messa om du vill komma och kissa på en sticka!
    Jag hade det mörkaste lila på stickan länge, nu har jag bara som den ljusaste lila. Det är roligt å testa men nu är dom slut Orkar nog inte köpa nya, så länge jag ser att jag går neråt på vågen så får det nog vara.
  • Fjällräven
    Svar på #360
    Hmmmm....det var nog en tre veckor åtminstone tror jag..törs inte säga exakt.
    När jag körde Cambridge så var det mörklila mycket längre men blev ljusare och ljusare på stickan då med. Då blev man ju skitstressad för då handlade allt om att man skulle vara i ketos hela tiden, men nu så spelar det mindre roll vad stickorna säger och lyssnar mer på hur kroppen mår
  • Fjällräven

Jag känner det på andedräkten, och smaken i munnen....Får som en sötaktig smak. Sen blir jag mycket törstigare. Och så syns det på vågen

devega skrev 2008-08-02 10:27:33 följande:
    hur känner man att man är i ketos på kroppen? har funderat på att köpa stickorna men vill hellre lära mig hur kroppen reagerar.just nu går det inte så bra för mig, jag går upp ett halvt kilo och ner ett halvt var och varannan dag. har fuskat lite för mycket den senaste veckan och känner mig lite oinspirerad med vad man ska äta. fråga: om man ska köpa EN bok om LCHF vilken skulle ni då rekommendera?
  • Fjällräven

*möööööh* jag är jättesugen på någe...Tror jag ätit för lite fett idag!
    Hmmm....kanske blir bättre om jag knaprar i mig lite ost?

• Fjällräven
    Hägris skrev 2008-08-03 19:57:15 följande:
    det tror jag ost är min räddare många dagar=)
    Tog några skivor och nu känns det bättre
    Men har ett as till andedräkt, usch jätteäcklig!Menmen...sånt man får ta
  • Fjällräven

Vägde mig imorse och har på fem veckor gått ner 3,6kg och tappat 5 cm runt midjan!
    Känns jättebra!
    Hoppas bara det fortsätter neråt, men ska nog försöka sluta väga mig hela tiden...blir bara jobbigt! Men är ju så roligt å se när det går ner..

Svar på tråden LCHF tråden 3