Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

LCHF tråden 3

Jo men jag blev bjuden så kompisen köpte cider med socker.

Buttran skrev 2008-09-27 15:38:17 följande:
    *slap* Finns väl sockerfri cider till nästa gång Iaf den alkoholfria varianten...
  • Maddisen80

Verka som du är i ketos, då kan man även få illaluktande urin .

Buttran skrev 2008-09-27 15:47:56 följande:
    Köpte ketosstickor idag, testade och fick positivt - dock på det "lightaste" på skalan. (jag köpte Keto-diabur som även mäter blodsocker, de andra var slut). Räknas det som att vara i ketos eller måste man få utslag högre upp på skalan?
  • Maddisen80

Du kanske gå ner i midjemått eller fett % ?

Buttran skrev 2008-09-27 15:55:18 följande:
    Tack! :)Jo, det luktar lite "fränt" på nåt sätt. Men jag går ju inte ner i vikt ändå... ;-(
  • Maddisen80

Jo för man ska helst undvika yoghurt, men skriv till mig vad du äter en dag så ska jag se om jag kan hjälpa dig ,äter du 500 gr grönsaker ska du dricka 1-2 liter vatten annars 2-3

Buttran skrev 2008-09-27 16:05:21 följande:
    Svar, nej. Jag kommer fortfarande bara i mina tjockisjeans Men jag stryker väl yoghurten och kämpar vidare...
  • Maddisen80
    Svar på #2343
    Jag tycker att de är förmycke mejeriprodukter för jag har hört att man bara ska äta 2 dl mejeriprodukter om dagen . Är de viktigt att du dricker tillräckligt med vatten för då lär du gå ner i vikt ,sen inge stress och inte för lite sömn
  • Maddisen80

Det är bara mjölk,keso,kesellla,yoghurt

Buttran skrev 2008-09-27 17:02:12 följande:
    Ska testa detta! Tusen tack för tipsen!Förresten, räknas ägg som mejeriprodukter eller är det bara mjölk, grädde, ost, youghurt och fil etc?
  • Maddisen80

Hejsan välkommen hit ,ja du få dricka te, helst utan koffein ,men annars är de max 4 koppar per dag

JuliansMamma skrev 2008-09-27 19:42:41 följande:
    hejidag är min första dag med LCHF kostenhar en undran, får man dricka te?i så fall, vilket te?
  • Maddisen80
    Svar på #2367
    Sötningsmedel kan trigga igång sockersuget och även hungern så undvik de helst och smaksätt vattne istället med melon,gurka,citron,lime
  • Maddisen80

krya på dig, hoppas du snart får vara frisk

Hägris skrev 2008-09-28 11:46:34 följande:
    Jag fuskade och nu är jag är så sjuuuuuk.. allt smakar snor och bihålorna kommar snart att explodera.. skiiiit *tycker verkligen synd om mig själv*   Hoppas att kunna ta krafttag på tisdag innan dess har jag knappast matlust när jag mår såhär. Sist jag var sjuk var en massa år sedan jag hade glömt hur jobbigt det var
  • Maddisen80
    Svar på #2368
    olimpia jag försöker köpa ekologiska varor fast de enda negativa är att de ruttna fortare än andra
Svar på tråden LCHF tråden 3