Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

LCHF tråden 3

Vad jag förstått så gör man mandelmjöl själv. Kör sötmandel i hushållsassistenen. Har dock inte testat själv!

• Smurfan 81
    Centurion skrev 2008-10-12 14:19:04 följande:
    hej!får man äta någon slags bröd alls?
    Bara sånt man gör själv. Inget köpebröd.
    T.ex. polarbröden som bestär av ägg, ost och keso, eller Fiberhusk brödet som består av smör, ägg & Fiberhusk. Det finns diverse nötbröd också, men nötter är ju egentligen inte ok i några större mängder.
  • Smurfan 81
    Centurion skrev 2008-10-12 15:10:05 följande:
    Okej, tack! hur vet man att man får i sig tillräckligt per dag?
    Är du mätt så har du fått i dig tillräckligt!
  • Smurfan 81
    Centurion skrev 2008-10-12 20:07:19 följande:
    mhmm vad mysko. Banan kan jag förstå men apelsin tex? Äter frukt varje dag på jobbet Käkade hamburgare, bacon, ägg och gratinerad blomkål till middag idag, är det okej?
    Hamburgebröd är ju inte ok!
    Alla frukter innehåller fruktsocker, i kroppen räknas alla kolhydrater som kolhydrater.
    Kolla in på livsmedelsverkets sida, allt med ett kolhydratvärde över 5g/100g är inte ok. Om man tar någ livsmedels om går över (t.ex tomat ligger över) så ska man tänka på att väga upp det med något som ligger under så att man får en jämvikt.

(OBS har inte läst sista sidan än såp om jag upprepar det nån annan redan sagt så får jag be om ursäkt!)
  • Smurfan 81
    Bags skrev 2008-10-12 21:08:17 följande:
    Hej Olimpia, vad kul att du hänger här Kände att det var dags att ta tag i de sista kilona nu..är ju ändå ett år sen våra små guldklimpar föddes.Idag är min andra dag, och usch vad det har varit jobbigt, kroppen skriker efter pasta, bröd och godis.... men det är bara att härda ut.
    Kämpa nån dag till eller två, sen försvinner det! Jag bokstavligen tryckte i mig en LCHF brownie ikväll bara för att alla andra åt tårta. (Firade svågers födelsedag.)
  • Smurfan 81
    Maddisen80 skrev 2008-10-12 21:20:14 följande:
    Hejsan jasså vad skoj att sitta på kurs, händer annars i veckan då ? jag ska börja praktiken imorgon igen och försöka komma igång med träningSmurfan 81 skrev 2008-10-11 22:00:47 följande:
    Det var sååå kul!
    Annars hände rinte så mycket nu.. Eller jo, på fredag ska vi och ett annat par till landet, UTAN BARN - HELA HELGEN!!! Gissa om vi laddat för det här ett tag? Så nu i veckan ska jag mest planera och förbereda mat och sånt.

Det här med träning är jobbigt... Jag har ju ett simkort men hinner inte komma iväg så ofta som jag vill! Försöker åtminstone en gång i veckan, men det är inte alltid det blir av. Är ju mammaledig halvtid och jobbar halvtid. Men min dotter är ju hemma heltid! Så ska jag iväg och träna måste hon sova så maken kan ta henne, eftersom han jobbar hemifrån...

Känner jag dig nån annanstans ifrån?
  • Smurfan 81
    Centurion skrev 2008-10-12 22:25:31 följande:
    minmat.seVad är den korrekta länken?
    www.minmat.net

Samma lista som på livsmedelverket men där får man söka i bokstavsordning och på livsmedelsverket kan du skriva in namnet och söka.
  • Smurfan 81
    Centurion skrev 2008-10-12 22:41:32 följande:
    Jo men jag åt bara hamburgaren inte brödet Okej livsmedelsverket ska jag kika in på, tack för tipset.
    Då var det en bra middag!
  • Smurfan 81
    Tessa606 skrev 2008-10-13 08:14:43 följande:
    I morgon har jag hållt på 1 vecka, smygvägde mig i dag, precis 2 kg neråt!!! Så nöjd!! Jag har jobbat som en galning i 4 dagar så jag har inte hunnit med mina långpromenader men som sagt 2 kg ändå! För första gången så har jag absolut inget sötsug, i lördags fanns det efterrättsbuffe på föreläsningen jag var på, jag kände det inte som en uppoffring att låta bli!Den veckan har jag en mer normal arbetstid så nu ska jag o vovven ut på våra härliga promenader!!
    Grattis!!!
    Själv står jag still och pendlar nu. Har ju bara 1 kg kvar till mitt mål men det verkar inte som att min kropp vill dit! Skrikandes Har egentligen ingen lust att byta diet för jag trivs så bra med det här. Ska testa att minska portionerna lite och se om det händer nåt. I värsta fall får jag väl bara acceptera det där sista envisa kilot!
Svar på tråden LCHF tråden 3