LCHF tråden 3
Du kan slå upp livsmedel du är osäker på på Livsmedelsverket: 192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx
Behöver hjälp! På lördag ska jag på kurs och i pausen bjuder de på mackor! Vad kan jag ta med mig att äta som inte behöver värmas?
Tessa8
Jag är egentligen ingen frukostmänniska, men när jag äter frukost har det blivit OE Polarbröd (recept finns på Kolhydrater i Fokus) med smör och prickig korv. Påläget kan ju varieras till det man känner för. Känns lite som en macka. Ibland blir det en äggmuffins med några ostskivor, men jag känner som du att det är lite väl mycket till frukost.
Du kan också äta Turkisk youghurt, den är 10%-ig. Några hallon till det.
Jag köpte en kräm till barnen som var utan tillsatt socker, Ekströms. Det är 5% kolisar i den så egentligen borde man ju kunna äta det eller hur? Till dottern blandar jag den krämen med turkist youghurt och det är faktiskt riktigt gott, då sänks ju procenten lite också. Kan inte det vara ett bra tips? Eller är jag ute och cyklar...?
Vad oklar min fråga blev... Hoppas nån förstod! Alltså om den här dieten påverkar personer med hjärt/kärlsjukdomar eller till och med kan skapa hjärt/kärlsjukdomar med tanke på allt fett, och om det i sin tur kan vara något problem för de (som jag t.ex.) som har ökad risk för blodproppar.